طرز تهیه مربای خرمالو

طرز تهیه مربای خرمالو ساده فیلم طرز تهیه مربای خرمالو طرز تهیه مربای خرمالو جنگلی طرز تهیه مربای خرمالو نی نی سایت علت تلخ شدن مربای خرمالو خواص مربای خرمالو

مربای خرمالو یکی از انواع مرباهای خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای خرمالو در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم مربای خرمالو
خرمالو رسیده۵۰۰ گرم
شکر۵۰۰ گرم
آب۲ پیمانه
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری
دانه هل۲ عدد
چوب دارچین۱ عدد

طرز تهیه مربای خرمالو

مرحله اول

برای تهیه مربای خرمالو خوشمزه ابتدای کار شکر را به همراه آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم شهد مربا به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت بجوشد.

مرحله دوم

حالا در همین حین خرمالو ها را می شوییم، سپس پوست آن ها را کاملا جدا می کنیم و به صورت درشت خرد می کنیم.  پس از گذشت ۱۰ دقیقه خرمالو را به شهد اضافه می کنیم، سپس دانه هل را به همراه چوب دارچین اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله اجازه می دهیم خرمالو به مدت ۲۰ دقیقه با حرارت ملایم پخته شود، سپس زمانی که مربا غلیظ شد آب لیمو ترش تازه را به آن اضافه می کنیم. در ادامه پس از گذشت این زمان حرارت را خاموش می کنیم.

مرحله چهارم

در نهایت دانه های هل و چوب دارچین را از مربا خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم مربا کاملا خنک شود. در آخر مربا را درون یک ظرف شیشه ای درب دار می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 2 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.