طرز تهیه مرغ پفکی

طرز تهیه مرغ پفکی با ماست طرز تهیه مرغ پفکی سوخاری فیلم طرز تهیه مرغ پفکی طرز تهیه مرغ پفکی با ماءالشعیر طرز تهیه مرغ پفکی با دلستر مرغ پفکی بدون دلستر طرز تهیه مرغ پفکی با خمیر بنیه طرز تهیه مرغ پفکی با شیر

مرغ پفکی یکی از انواع غذاهای بسیار محبوب فست فودی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ پفکی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۳۰۰ گرم
آرد گندم۴ قاشق غذاخوری
آرد نشاسته ذرت۴ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده غلیظ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۱ عدد
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
آببه مقدار کافی
پودر سیر، نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پودر آویشن، پاپریکا و روغن مایعبه مقدار کافی

طرز تهیه مرغ پفکی

مرحله اول

برای تهیه مرغ پفکی رستورانی در ابتدای کار سینه مرغ را به صورت نواری نازک برش می زنیم، سپس آرد گندم را به همراه آرد نشاسته ذرت و بکینگ پودر درون الک می کنیم و درون یک کاسه مناسب الک می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله پودر سیر را به همراه نمک، فلفل سیاه، پودر آویشن و پاپریکا به مخلوط آرد اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه آب را به همراه تخم مرغ و زعفران دم کرده به مخلوط آرد اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا مخلوط آرد را هم می زنیم تا مواد با هم کاملا ترکیب و یکدست شوند. در ادامه سینه های مرغ خرد شده را درون کاسه حاوی مایه اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا تکه های گوشت مرغ به مایه آغشته شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس به اندازه کافی روغن مایع اضافه می کنیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه سینه مرغ های آغشته به مایه را درون تابه قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در نهایت اجازه می دهیم سینه های مرغ کاملا سرخ شوند، سپس از تابه خارج می کنیم و روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی آن ها کشیده شود و پس از آن با سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 1 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.