طرز تهیه کوکو مرغ و هویج

طرز تهیه کوکو مرغ و هویج , دستور پخت کوکو مرغ و هویج و سیب زمینی

کوکوی مرغ و هویج یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو مرغ و هویج در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۱۰۰ گزم
سیب زمینی۱ عدد متوسط
پیاز۱ عدد متوسط
هویج۱ عدد
قارچبه مقدار کافی
تخم مرغ۳ عدد بزرگ
آرد برنج۲ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای½ فلفل دلمه ای
زرشک۲ قاشق غذاخوری
نمک، زردچوبه و فلفل سیاهبه مقدار کافی
روغن، پاپریکا و آویشنبه مقدار کافی

طرز تهیه کوکو مرغ و هویج

مرحله اول

برای تهیه کوکو مرغ و هویج خوشمزه ابتدای کار سینه مرغ را درون یک قابلمه حاوی آب قرار می دهیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم سینه مرغ درون آب جوش بماند تا کاملا پخته شود.

مرحله دوم

حالا هویج را می شوییم، سپس پوست هویج را جدا می کنیم و درون یک قابلمه جداگانه حاوی آب قرار می دهیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم هویج درون آب جوش بماند تا کاملا پخته شود.

مرحله سوم

در این مرحله فلفل دلمه ای را می شوییم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه سینه مرغ پخته شده را به همراه هویج پخته شده از قابلمه خارج می کنیم، سپس هویج را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله چهارم

حالا سینه مرغ را ریش ریش می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم. در ادامه سینه مرغ را به همراه زردچوبه درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا سینه مرغ سرخ شود.

مرحله پنجم

در این مرحله سینه مرغ را از تابه خارج می کنیم، سپس هویج را اضافه می کنیم و مقداری زردچوبه اضافه می کنیم و مجددا کمی تفت داده و از تابه خارج می کنیم. در ادامه قارچ را می شوییم، سپس به صورت نگینی خرد می کنیم.

مرحله ششم

حالا قارچ را به همراه فلفل دلمه ای، سینه مرغ ریش ریش شده، هویج، زرشک، تخم مرغ، نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، پاپریکا، آویشن و آرد برنج درون یک کاسه مناسب می ریزیم و مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب شوند.

مرحله هفتم

در این مرحله پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه پیاز را از صافی رد می کنیم تا آب اضافی آن خارج شود، سپس به مخلوط مواد اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله هشتم

حالا پوست سیب زمینی را جدا می کنیم، سپس می شوییم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه سیب زمینی را از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش خارج شود، سپس به مایه  کوکو اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه مایه کوکو را درون تابه می ریزیم و با پشت قاشق پخش می کنیم.

مرحله دهم

در نهایت اجازه می دهیم کوکو روی حرارت ملایم بماند تا کاملا سرخ شود. در ادامه زمانی که یک طرف کوکو کاملا سرخ شد آن را بر می گردانیم تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود، سپس با نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 20 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.