طرز تهیه بیسکویت خرمایی

طرز تهیه بیسکویت خرمایی طرز تهیه بیسکویت خرمایی بدون فر

بیسکوئیت خرمایی یکی از انواع بیسکوئیت های محبوب در سراسر جهان است که با ترکیبات بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بیسکویت خرمایی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم بیسکویت خرمایی
کره۵۰ گرم
خرما۱۰۰ گرم
شیر داغ¼ پیمانه
آرد۱۵۰ گرم
نمک¼ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
پودر هل، پودر دارچین و جوز هندی⅛ قاشق چایخوری

طرز تهیه بیسکویت خرمایی

مرحله اول

برای تهیه بیسکویت خرمایی به روش ساده ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم کره با دمای محیط هماهنگ شده و کاملا نرم شود.

مرحله دوم

در این مرحله هسته خرما را جدا می کنیم، سپس به همراه شیر داغ درون یک کاسه مناسب می ریزیم و روی کاسه را با درپوش می پوشانیم. در ادامه اجازه می دهیم خرما به مدت ۲۰ دقیقه استراحت کنند تا کاملا نرم شود.

مرحله سوم

حالا پس از گذشت این زمان مخلوط خرما و شیر را درون غذاساز می ریزیم، سپس میکس می کنیم تا مواد کاملا یکدست شوند. در ادامه کره را به همراه مخلوط شیر و خرما درون یک کاسه مناسب می ریزیم و مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله پودر هل را به همراه پودر دارچین و جوز هندی به مخلوط شیر و خرما اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا مواد با هم کاملا ترکیب و یکدست شوند. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر و نمک درون الک می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا مخلوط آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس به تدریج به مخلوط شیر و خرما اضافه می کنیم و با دست ورز می دهیم تا خمیری نرم و یکدست درون کاسه جمع شود. در این مرحله خمیر را درون یک کیسه فریزر قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله خمیر بیسکویت را با وردنه پهن می کنیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال استراحت کند. در ادامه فر را روی حرارت ۱۵۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کاملا گرم شود.

مرحله هفتم

حالا پس از گذشت زمان استراحت، خمیر را از یخچال خارج می کنیم، سپس بین دو کیسه فریزر قرار می دهیم. در ادامه خمیر را با کمک وردنه به ضخامت ۲ تا ۳ میلی متر باز می کنیم، سپس با کاتر دلخواه قالب می زنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله روی سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیر های قالب زده را درون سینی فر می چینیم. در ادامه روی خمیر ها را با کمک خلال دندان سوراخ های ریزی ایجاد می کنیم و سینی را طبقه وسط فر می گذاریم.

مرحله نهم

در نهایت اجازه می دهیم بیسکویت های خرمایی به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شده و اطراف آن ها طلایی شوند. در ادامه پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم و پس از خنک شدن سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : شنبه 31 اردیبهشت 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.