طرز تهیه ماهیچه به روش پسران کریم

طرز تهیه ماهیچه به روش پسران کریم , دستور پخت ماهیچه به روش پسران کریم

ماهیچه به روش پسران کریم یکی از رسپی های عالی برای پخت این غذای خوشمزه است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ماهیچه به روش پسران کریم در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ماهیچه۳ تکه
کره۲۰ گرم
روغن مایعبه مقدار کافی
پیاز۱ کیلو گرم
زعفران دم کرده غلیظبه مقدار کافی
چوب دارچین۲ تکه
دانه هل۱ عدد
برگ بو۲ عدد
فلفل سیاه و نمکبه مقدار کافی
آب جوش۱ فنجان
آب لیمو ترش تازهبه مقدار کافی

طرز تهیه ماهیچه به روش پسران کریم

مرحله اول

برای تهیه ماهیچه به روش پسران کریم ابتدای کار یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کره و روغن را به آن می افزاییم و اجازه می دهیم کره ذوب شود، سپس ماهیچه ها را درون قابلمه قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا مقداری زعفران دم کرده به ماهیچه ها اضافه می کنیم، سپس ماهیچه ها را کاملا سرخ می کنیم و پس از آن از قابلمه خارج می کنیم. در ادامه پوست پیاز ها را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت خلالی خرد می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله نصف پیاز خرد شده را درون قابلمه می ریزیم و کمی تفت می دهیم. در ادامه ماهیچه ها را روی پیاز می چینیم و پس از آن روی ماهیچه ها را با پیاز می پوشانیم و درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم پیاز آب بیندازد.

مرحله چهارم

حالا پس از گذشت ۱ ساعت چوب دارچین را به همراه هل، برگ بو، فلفل سیاه و زعفران دم کرده به ماهیچه اضافه می کنیم و پس از آن مجددا درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم ماهیچه به مدت ۲ تا ۳ ساعت بپزد.

مرحله پنجم

در این مرحله در صورت نیاز آب جوش را به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه پس از گذشت این زمان مقداری نمک و آب لیمو ترش تازه به ماهیچه اضافه می کنیم، سپس به آرامی مخلوط می کنیم و قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله ششم

در نهایت ماهیچه ها را از قابلمه خارج می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در ادامه پیاز کاراملی را روی ماهیچه می ریزیم، سپس به همراه باقالی پلو یا شوید پلو و سیر ترشی سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : شنبه 24 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.