طرز تهیه دو پیازه تن ماهی

طرز تهیه دو پیازه تن ماهی , دستور پخت دو پیازه تن ماهی به روش جنوبی

دوپیازه تن ماهی از غذاهای ساده دانشجویی است که خیلی فوری آماده می شود و طعم بسیار خوبی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دو پیازه تن ماهی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پیاز۴ عدد
کنسرو تن ماهی۲ قوطی
نمک، پودر آویشن و زیرهبه مقدار کافی
فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه دو پیازه تن ماهی

مرحله اول

برای تهیه دو پیازه تن ماهی ساده ابتدای کار کنسرو تن ماهی را درون یک قابلمه مناسب حاوی آب قرار می دهیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و اجازه می دهیم کنسرو تن ماهی به مدت ۲۰ دقیقه درون آب جوش بماند.

مرحله دوم

حالا پوست پیاز ها را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت خلالی متوسط خرد می کنیم. در ادامه روغن اضافی تن ماهی را می گیریم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و پیاز را می افزاییم.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز را کمی تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس نمک را به همراه پودر آویشن، زیره، فلفل سیاه و زردچوبه به پیاز اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا پیاز سرخ شود. در ادامه تن ماهی را ریش ریش می کنیم.

مرحله چهارم

حالا رب گوجه فرنگی را به پیاز سرخ شده اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا طعم خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود و رنگ آن باز شود. در ادامه تن ماهی ریش ریش شده را به پیاز سرخ شده اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در نهایت درب تابه را می بندیم و اجازه می دهیم دو پیازه به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت بماند تا آماده شود. در ادامه پس از گذشت این زمان دو پیازه تن ماهی را درون ظرف مناسب می ریزیم و به همراه نان سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 22 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.