طرز تهیه حمص

طرز تهیه حمص معروف لبنانی طرز تهیه حمص حرفه ای طرز تهیه حمص ترکی طرز تهیه حمص نواب ابراهیمی طرز تهیه حمص نی نی سایت طرز تهیه حمص بدون ارده

حمص که با نام هوموس هم شناخته می شود یکی از غذاهای بسیار محبوب در کشور لبنان است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حمص در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
نخود۱ لیوان
آب نخود½ لیوان
روغن زیتون½ لیوان
ارده۱ لیوان سر خالی
پیاز۱ عدد
سیر۳ حبه
نمک۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه½ قاشق چایخوری
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری
پولبیبربرای تزیین

طرز تهیه حمص

مرحله اول

برای تهیه حمص خوشمزه در ابتدای کار نخود را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و به اندازه ای آب اضافه می کنیم که سطح آب یک بند انگشت بالاتر از سطح نخود باشد، سپس اجازه می دهیم نخود به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت خیس بخورد.

مرحله دوم

توصیه می کنیم برای اینکه نفخ نخود به طور کامل گرفته شود، آب موجود در کاسه را در طی این مدت چند مرتبه تعویض کنیم. پس از گذشت این زمان نخود را درون آبکش می ریزیم و پس از آبکشی با آب سرد می شوییم.

مرحله سوم

در این مرحله نخود را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس سیر و پیاز را پوست گرفته و به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه ۴ لیوان آب به همراه مقداری نمک به قابلمه اضافه کرده و آنرا روی حرارت زیاد قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا کمی صبر می کنیم تا آب درون قابلمه شروع به جوشیدن کند، سپس حرارت را کمتر می کنیم و اجازه می دهیم نخود به مدت ۲ ساعت بپزد. در همین حین کف های روی سطح آب را با قاشق جمع کرده و دور می ریزیم.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید که گرفتن کف های روی سطح آب باعث می شود که نفخ نخود به حداقل ترین حد ممکن برسد. پس از اینکه نخود به طور کامل پخت، نصف لیوان از آب نخود را کنار می گذاریم و باقی آنرا دور می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله نخود را پس از پخت درون یک ظرف مناسب می ریزیم، سپس با گوشتکوب به آرامی آنرا می کوبیم تا پوستش جدا شود. در ادامه پوست های اضافی نخود را دور ریخته و نخود را درون غذاساز یا میکسر می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا سیرهایی که به همراه نخود پخته بودیم را به همراه آب نخود، نمک، فلفل سیاه، ارده، روغن زیتون و آب لیمو ترش تازه به غذاساز اضافه کرده و به خوبی میکس می کنیم تا مواد کاملا یکدست شوند، سپس از غذاساز خارج می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله حمص را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و آنرا به صورت یکدست با پشت قاشق صاف می کنیم، سپس وسط آنرا کمی گود می کنیم. در صورت تمایل مقداری نخود پخته و پولبیبر برای تزیین روی غذا ریخته و سرو می کنیم.

نکات طرز تهیه حمص

تلخ شدن حمص

یکی از مشکلاتی که ممکن است در اولین باری که این غذا را درست می کنید، برای شما پیش بیاید، این است که طعم غذا کمی تلخ شود. دلیل تلخی غذا به احتمال خیلی زیاد روغن زیتون است. بعضی از روغن زیتون ها طعم تلخی دارند و اگر از این نوع روغن زیتون در تهیه حمص استفاده می کنید، حتما به صورت کنترل شده به غذا اضافه کنید تا طعم آنرا خرب نکند.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 19 دی 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.