طرز تهیه شیرینی شکلاتی

طرز تهیه شیرینی شکلاتی بدون فر طرز تهیه شیرینی شکلاتی خوشمزه طرز تهیه شیرینی شکلاتی آلمانی انواع شیرینی شکلاتی عکس شیرینی شکلاتی

شیرینی شکلاتی یکی از محبوب ترین شیرینی های در سراسر جهان است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی شکلاتی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم شیرینی شکلاتی
شکلات تخته ای۱۰۰ گرم
روغن مایع۱ قاشق غذاخوری
آرد قنادی۳ تا ۵ قاشق غذاخوری
پودر پسته یا خلال بادامبرای تزیین

طرز تهیه شیرینی شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی شکلاتی خوشمزه ابتدای کار شکلات تخته ای را به صورت ریز خرد می کنیم، سپس درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و شکلات را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا شکلات به طور کامل ذوب شود.

مرحله دوم

در این مرحله روغن مایع را به همراه آرد به شکلات اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در صورتی که خمیر بدست آمده شل بود مجددا مقداری آرد به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله سوم

در همین حین درون یک قابلمه جداگانه را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس روی حرارت زیاد شعله پخش کن قرار می دهیم و اجازه می دهیم شعله پخش کن به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت بماند تا به خوبی گرم شود.

مرحله چهارم

در این مرحله خمیر شکلاتی را درون قیف ماسوره ای با سر ماسوره دلخواه می ریزیم، سپس درون قابلمه پایپ می کنیم. توجه داشته باشید این مرحله می بایست با سرعت العمل بالایی صورت بگیرد، در غیر این صورت خمیر سفت می شود.

مرحله پنجم

حالا روی خمیر های شکلاتی مقداری پودر پسته یا پودر بادام می ریزیم. در ادامه درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم و روی قابلمه قرار می دهیم، سپس حرارت را ملایم‌تر می کنیم و قابلمه را روی شعله پخش کن قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله اجازه می دهیم شیرینی های شکلاتی به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت بمانند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و اجازه می دهیم شیرینی ها کاملا خنک شوند.

مرحله هفتم

در صورت تمایل برای تهیه شیرینی شکلاتی درون فر، ابتدا فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود. در ادامه شیرینی ها را درون سینی فر پایپ می کنیم، سپس سینی را به مدت ۱۰ دقیقه طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله هشتم

در نهایت پس از خنک شدن شیرینی ها، آنها را از کاغذ روغنی جدا می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. برای شکیل تر شدن شیرینی ها می توانیم مقداری شکلات ذوب شده با رنگ شیری روی آنها بریزیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 28 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.