طرز تهیه کیک انگلیسی

طرز تهیه کیک انگلیسی بدون فر طرز تهیه کیک انگلیسی سوران طرز تهیه کیک انگلیسی دو رنگ فیلم طرز تهیه کیک انگلیسی

کیک انگلیسی یکی از انواع کیک های معروف و خوشمزه بین المللی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک انگلیسی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کیک انگلیسی
تخم مرغ۴ عدد
شکر۱٫۵ لیوان
روغن مایع¾ لیوان
آرد۲٫۵ لیوان
گلاب½ لیوان
ماست شیرین½ لیوان
نمک میوه۱ پنس
پودر هل۱ قاشق مرباخوری
بکینگ پودر۲ قاشق مرباخوری
وانیل½ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک انگلیسی

مرحله اول

برای تهیه کیک انگلیسی ساده در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل تمام مواد یخچالی را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا مواد با دمای محیط هماهنگ شوند. در ادامه فر را با حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود.

مرحله دوم

در این فاصله به سراغ آماده کردن کیک می رویم، برای این منظور تخم مرغ ها را به همراه وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن برقی هم می زنیم، سپس شکر را در حین هم زدن به تدریج اضافه می کنیم.

مرحله سوم

پس از گذشت ۱۰ دقیقه زمانی که مخلوط تخم مرغ سفید رنگ و کش دار شد، روغن مایع را به کاسه اضافه می کنیم، سپس سرعت همزن برقی را به سرعت متوسط کاهش می دهیم و مجددا به مدت ۳۰ ثانیه هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله چهارم

حالا ماست را با چنگال هم می زنیم تا بافت آن رقیق و یکدست شود، سپس به همراه گلاب به کاسه اضافه می کنیم و مجددا با دور متوسط همزن برقی به مدت ۳۰ ثانیه هم می زنیم تا مواد با هم آمیخته شده و بافت یکدستی حاصل شود.

مرحله پنجم

در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر، پودر هل و نمک میوه درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه مواد خشک را طی ۳ تا ۴ مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و با کمک لیسک به صورت دورانی در یک جهت هم می زنیم.

مرحله ششم

زمانی که بافت مایه کیک یکدست شد، قالب مقوایی با سایز دلخواه انتخاب کرده، سپس دو سوم از گنجایش آن را با مایه کیک پر می کنیم. در ادامه برای شکیل تر شدن کیک می توانیم روی آنرا با خلال بادام یا شکلات چیپسی تزیین کنیم.

مرحله هفتم

حالا قالب مقوایی را طبقه میانی فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم کیک به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بماند تا پخته شود. توجه داشته باشید ۲۰ دقیقه اول پخت هرگز درب فر را باز نکنید، در غیر این صورت پف کیک می خوابد.

مرحله هشتم

پس از گذشت ۳۰ دقیقه برای اطمینان از پخت کیک یک خلال دندان با سیخ چوبی در مرکز کیک فرو کرده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود به این معنی است که کیک کاملا پخته است.

مرحله نهم

حالا گریل را روشن می کنیم و اجازه می دهیم کیک به مدت ۳ تا ۵ دقیقه گریل شود تا روی آن طلایی و خوشرنگ شود. پس از گذشت این زمان کیک را از فر خارج می کنیم و در دمای محیط قرار می دهیم تا کاملا خنک شود.

مرحله دهم

در نهایت پس از خنک شدن کیک قالب مقوایی را از آن جدا می کنیم و کیک را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در آخر کیک را به اندازه های دلخواه برش می زنیم و به همراه چای دارچینی سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 26 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.