طرز تهیه خورش ریواس

طرز تهیه خورش ریواس تصویری طرز تهیه خورش ریواس با مرغ خورش ریواس با لپه طرز تهیه ریواس پلو طرز تهیه خورش ریواس خانم گلاور خورش ریواس شیرین خورش ریواس به خانه برمیگردیم خورش ریواس با سبزی قورمه

خورش ریواس از خورش های محبوب ایرانی است که معمولا در فصل بهار تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش ریواس در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ریواس۲۰۰ گرم
جعفری تازه۳۰۰ گرم
نعنا تازه۱۰۰ گرم
گوشت گوسفندی۲۰۰ گرم
نعنا خشک۱ قاشق چایخوری
پیاز۱ عدد
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش ریواس

مرحله اول

برای تهیه خورش ریواس به روش مجلسی در ابتدای کار نعنا و جعفری را می شوییم، سپس به صورت ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود.

مرحله دوم

حالا سبزیجات معطر را درون تابه می ریزیم و بدون اینکه روغن بیفزاییم، تفت می دهیم تا آب اضافی سبزیجات گرفته شود. زمانی که آب اضافی سبزیجات تبخیر شد، مقداری روغن مایع به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله پوست ریواس ها را جدا کرده و به اندازه یک بند انگشت خرد می کنیم. در ادامه ریواس را به تابه اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا سبزیجات کاملا سرخ شوند، سپس تابه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله چهارم

حالا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم می گذاریم. در ادامه مقداری روغن مایع درون قابلمه می ریزیم، سپس بلافاصله پیاز را می افزاییم و تفت می دهیم تا پیاز سبک شود.

مرحله پنجم

گوشت را به صورت مکعبی یکسان خرد می کنیم و زمانی که پیاز شیشه ای شد، به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به قابلمه اضافه کرده، سپس تفت می دهیم تا گوشت تغییر رنگ بدهد.

مرحله ششم

در ادامه نعنا خشک را به تابه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا عطر نعنا آزاد شود. در ادامه ۳ تا ۴ لیوان آب به قابلمه اضافه کرده، سپس درب آن را می بندیم و اجازه می دهیم گوشت به مدت ۲ ساعت کاملا پخته شود.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان مخلوط سبزی ریواس سرخ شده را به قابلمه اضافه کرده، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه نمک خورش را اندازه کرده و اجازه می دهیم روی حرارت بجوشد تا جا بیفتد.

مرحله هشتم

توجه داشته باشید خورش زمان زیادی روی حرارت نماند در غیر این صورت ریواس له می شود. زمانی که خورش جا افتاد، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم و خورش را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به همراه چلو زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 4 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.