طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی

طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی با پیمانه طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی بدون فر طرز تهیه شیرینی پفکی بدون فر طرز تهیه شیرینی پفکی ساده طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی با سفیده طرز تهیه شیرینی گردویی در منزل طرز تهیه شیرینی پفکی عید شیرینی پفکی گردویی رزا منتظمی

شیرینی پفکی گردویی یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه ایرانی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم شیرینی پفکی گردویی
زرده تخم مرغ۳ عدد
پودر قند۷۵ گرم
آرد سفید۱ قاشق غذاخوری
مغز گردو۱۰۰ گرم
بکینگ پودر½ قاشق چایخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
خلال پسته و پودر گل محمدیبرای تزیین

طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی پفکی گردویی خوشمزه در ابتدای کار فر را روی حرارت ۱۶۰ درجه سانتی گراد قرار داده، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه آرد و بکینگ پودر را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله زرده های تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس برای اینکه شیرینی ها بوی زهم تخم مرغ ندهد، نطفه های سفید رنگ که به زرده های تخم مرغ چسبیده اند را جدا کرده و دور می ریزیم.

مرحله سوم

حالا پودر قند را درون الک ریخته و روی زرده تخم مرغ الک می کنیم. در ادامه پودر هل را به همراه وانیل به کاسه اضافه می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۴ تا ۵ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط مواد کرم رنگ و کش دار شود.

مرحله چهارم

در حین کار کاسه را چند مرتبه دور گیری می کنیم تا مواد کاملا هم زده شوند. در ادامه مغز گردو را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به کاسه اضافه کرده، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله پنجم

حالا مخلوط آرد را به تدریج به کاسه اضافه کرده و با لیسک هم می زنیم تا بافت مایه شیرینی یکدست شود. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس ۱ قاشق غذاخوری از مایه شیرینی بر می داریم.

مرحله ششم

در ادامه مایه شیرینی را درون سینی فر می ریزیم و با کمک قاشق به مایه شیرینی فرم می دهیم. حالا مقداری خلال پسته و پودر گل محمدی به عنوان تزیین روی مایه شیرینی ها ریخته و سینی را درون فر قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون فر بمانند تا به طور کامل پخته شوند. توجه داشته باشید در حین پخت نباید رنگ شیرینی ها تغییر کند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم.

مرحله هشتم

در ادامه اجازه می دهیم شیرینی ها به طور کامل خنک شوند، سپس از کاغذ روغنی جدا می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. در نهایت شیرینی ها را به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 9 خرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.