طرز تهیه کیک شاتوت

طرز تهیه کیک شاتوت طرز تهیه کیک شاتوت خانم صرافها طرز تهیه کیک توت قرمز کیک با مارمالاد شاتوت کیک شاتوت بدون فر

کیک شاتوت یکی از انواع کیک های بین المللی بسیار خوشمزه است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک شاتوت در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کیک شاتوت
تخم مرغ۶ عدد
شکر۲۵۰ گرم
شاتوت۱ پیمانه
آرد۳۲۰ گرم
شیر ولرم½ پیمانه
کره۱۶۵ گرم
پودر نارگیل½ پیمانه
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
مواد لازم برای سس
نشاسته ذرت۱ قاشق غذاخوری سرپر
آب شاتوت۱ پیمانه
شکر۴ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک شاتوت

مرحله اول

برای تهیه کیک شاتوت خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا کره با دمای محیط هماهنگ شده و کاملا نرم شود. حالا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. حالا به سراغ درست کردن کیک می رویم، برای این منظور زرده های تخم مرغ را از سفیده های آن جدا می کنیم و درون دو کاسه جداگانه می ریزیم، سپس سفیده تخم مرغ را با همزن برقی هم می زنیم.

مرحله سوم

پس از گذشت ۷ تا ۱۰ دقیقه زمانی که سفیده تخم مرغ کاملا ابری و خامه ای شد، هم زدن را متوقف می کنیم. در ادامه سفیده تخم مرغ را درون یخچال قرار می دهیم تا در حین آماده سازی مواد اولیه کیک آب نشود.

مرحله چهارم

در این مرحله کره نرم را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۳ تا ۴ دقیقه هم می زنیم تا کره خامه ای شود. در ادامه زرده های تخم مرغ را به همراه وانیل به کاسه حاوی کره اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه مخلوط کره را مجددا با دور تند همزن برقی به مدت ۲ دقیقه هم می زنیم تا کاملا ترکیب و یکدست شود. توجه داشته باشید برای اینکه زرده های تخم مرغ به صورت یکدست مخلوط شوند، بین کار کاسه را دورگیری کنید.

مرحله ششم

حالا شیر ولرم را در حین همزن به تدریج به کاسه اضافه می کنیم تا مخلوط زرده تخم مرغ کاملا ترکیب و یکدست شود. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک کرده و به همراه پودر نارگیل کم کم به کاسه می افزاییم.

مرحله هفتم

در این مرحله مواد خشک را با لیسک به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم. در ادامه سفیده تخم مرغ را به کاسه اضافه کرده و به آرامی مخلوط می کنیم تا پف سفیده تخم مرغ نخوابد، سپس بافت مایه کیک یکدست شود.

مرحله هشتم

در ادامه شاتوت ها را به همراه ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری آرد مخلوط می کنیم، سپس درون قالب را با مقداری روغن مایع چرب کرده و آرد پاشی می کنیم. حالا قالب را به صورت وارونه نگه می داریم تا آرد اضافی از قالب خارج شود.

مرحله نهم

حالا نصف مایه کیک را درون قالب ریخته، سپس شاتوت ها را به صورت پخش روی مایه کیک می ریزیم و مابقی مایه کیک را به صورت یکنواخت درون قالب اضافه می کنیم. در ادامه قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله دهم

در ادامه اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. در این فاصله به سراغ آماده کردن سس شاتوت می رویم، برای این منظور آب شاتوت را به همراه شکر، خامه و نشاسته ذرت درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله یازدهم

حالا مخلوط آب شاتوت را به صورت مداوم هم می زنیم تا مواد کاملا ترکیب شده، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه مخلوط آب شاتوت را به صورت یکنواخت هم می زنیم تا سس به غلظت مربا برسد.

مرحله دوازدهم

پس از گذشت ۴۵ دقیقه یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده، سپس خارج می کنیم در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. در ادامه قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود.

مرحله سیزدهم

زمانی که کیک کاملا خنک شد، آن را از قالب جدا کرده، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در ادامه سس شاتوت را به صورت پخش روی کیک ریخته و به دلخواه کیک را با میوه شاتوت تزیین می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 18 خرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.