طرز تهیه کیک توت فرنگی

طرز تهیه کیک توت فرنگی صورتی طرز تهیه کیک اسفنجی توت فرنگی طرز تهیه کیک توت فرنگی فرانسوی طرز تهیه کیک توت فرنگی با اسانس طرز تهیه کیک توت فرنگی خامه ای فیلم طرز تهیه کیک توت فرنگی طرز تهیه کیک توت فرنگی ژله ای کلیپ طرز تهیه کیک توت فرنگی

کیک توت فرنگی یکی از انواع کیک های خوشمزه بین المللی است که طعم و عطر بی نظیری دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک توت فرنگی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کیک توت فرنگی
آرد۲٫۵ پیمانه
تخم مرغ۳ عدد درشت
کره۱۸۵ گرم
شکر
۱٫۵ پیمانه
ماست یونانی½ پیمانه
شیر½ پیمانه
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
نمک⅛ قاشق چایخوری
وانیل۱ قاشق چایخوری
توت فرنگی۱ پیمانه

طرز تهیه کیک توت فرنگی

مرحله اول

برای تهیه کیک توت فرنگی خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل تمام مواد یخچالی را در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا با دمای محیط کاملا هماهنگ شوند. در ادامه فر را با حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود.

مرحله دوم

در این مرحله کره را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا کره روشن شود. در ادامه تخم مرغ ها را دانه دانه به کاسه اضافه کرده و هر کدام را به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم.

مرحله سوم

برای این که بوی زهم تخم مرغ کاملا از بین برود، در بین کار کاسه را دورگیری کرده و مجددا هم می زنیم تا تخم مرغ ها به صورت یکدست هم زده شوند. در ادامه وانیل را به همراه ماست به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد را به همراه نمک و بکینگ پودر درون الک ریخته، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه مواد خشک را به همراه شیر یه تدریج به کاسه می افزاییم و با لیسک به صورت دورانی در یک جهت مخلوط می کنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود.

مرحله پنجم

حالا قالب را با مقداری کره سرد چرب می کنیم، سپس نیمی از مایه کیک را درون قالب می ریزیم. در ادامه توت فرنگی را به صورت ورقه ای خرد می کنیم و نصف اسلایس های توت فرنگی را روی مایه کیک می چینیم.

مرحله ششم

در ادامه مابقی مایه کیک را به صورت پخش درون قالب روی توت فرنگی ها می ریزیم، سپس توت فرنگی های اضافی را روی مایه کیک قرار می دهیم. حالا قالب را طبقه میانی فر می گذاریم و اجازه می دهیم کیک کاملا پخته شود.

مرحله هفتم

پس از گذشت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه یک خلال دندان در مرکز کیک فرو کرده، سپس خارج می کنیم، اگر مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. در ادامه قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود.

مرحله هشتم

زمانی که کیک کاملا خنک شد، آنرا از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در ادامه پودر قند را درون الک می ریزیم، سپس روی کیک الک کرده و به همراه توت فرنگی تزیین می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 12 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.