طرز تهیه خورش غوره مسما

طرز تهیه خورش غوره مسما با مرغ طرز تهیه غوره مسما دونفره طرز تهیه خورش غوره مسما با گوشت زمان ریختن غوره در خورشت طرز تهیه خورش غوره بادمجان خورش غوره بادمجان با مرغ دونفره خورش غوره مازندرانی غوره مسما بادمجان

خورش غوره مسما یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی است که با رسپی های متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش غوره مسما در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه و ران مرغ۸۰۰ گرم
بادمجان۵ عدد متوسط
گوجه فرنگی۲ عدد
غوره½ پیمانه
هویج۲ عدد
سیر۲ حبه
پیاز۲ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
پوره گوجه فرنگی۱ کاسه بزرگ
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
زنجبیل تازه، فلفل سیاه و فلفل قرمزبه مقدار کافی
نمک، روغن مایع و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش غوره مسما

مرحله اول

برای تهیه خورش غوره مسما خوشمزه در ابتدای کار بادمجان ها را شسته، سپس پوست شان را کاملا جدا می کنیم. در ادامه بادمجان ها را به صورت ورقه ای برش زده و درون یک کاسه حاوی آب و نمک می گذاریم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم بادمجان ها به مدت ۳۰ دقیقه درون آب و نمک بمانند تا تلخی احتمالی آنها کاملا رفع شود. در ادامه تکه های ران و سینه مرغ را درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم، سپس به اندازه ای که روی آنها را بگیرد آب می افزاییم.

مرحله سوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت زیاد قرار داده و بدون آنکه آب جوش بیاید کف ران و سینه مرغ خارج شود، سپس قابلمه را از روی حرارت برداشته و آب درون قابلمه را کاملا دور می ریزیم. در ادامه ۱ عدد پیاز را به ۴ قسمت تقسیم می کنیم.

مرحله چهارم

حالا پیاز، سیر، زنجبیل تازه و به همراه مقداری نمک و زردچوبه به قابلمه می افزاییم، سپس پوست هویج را جدا کرده و به صورت حلقه ای خرد می کنیم. در ادامه هویج را به قابلمه اضافه کرده و به اندازه ای که روی مواد را بگیرد آب می افزاییم.

مرحله پنجم

در ادامه مجددا قابلمه را روی حرارت قرار داده و اجازه می دهیم تکه های مرغ به مدت ۱ ساعت درون آب جوش بمانند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان تکه های سینه و ران مرغ را از قابلمه خارج می کنیم.

مرحله ششم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم. در ادامه تکه های سینه و ران مرغ را به همراه مقداری زعفران دم کرده به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا کاملا سرخ شوند.

مرحله هفتم

در این مرحله تکه های گوشت مرغ را از تابه خارج کرده، سپس پیاز باقی مانده را به صورت ریز رنده می کنیم و به همان تابه که تکه های مرغ را سرخ کردیم می افزاییم. حالا پیاز را تفت می دهیم تا کاملا سرخ و طلایی شود.

مرحله هشتم

حالا رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین برود. در ادامه پوره گوجه فرنگی را از صافی رد کرده تا کاملا یکدست و یکنواخت شود، سپس به تابه می افزاییم.

مرحله نهم

در ادامه مقداری نمک، فلفل قرمز و فلفل سیاه به تابه اضافه کرده، سپس تفت می دهیم تا پوره گوجه فرنگی و ادویه ها کاملا سرخ شوند و  پوره به روغن بیفتد. حالا آب درون قابلمه را از صافی رد می کنیم تا کاملا یکدست شود.

مرحله نهم

زمانی که پوره گوجه فرنگی سرخ شد، آب مرغ را به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم سس جوش بیاید، سپس تکه های سینه و ران مرغ را درون تابه می چینیم. در ادامه گوجه فرنگی را شسته و به دو قسمت تقسیم می کنیم.

مرحله دهم

حالا گوجه فرنگی ها را درون تابه حاوی سس قرار داده و اجازه می دهیم تکه های مرغ به مدت ۱۰ دقیقه درون سس بجوشند. در ادامه بادمجان ها را با آب سرد آبکشی کرده و اجازه می دهیم آب اضافی شان کاملا خارج شود.

مرحله یازدهم

حالا یک تابه جداگانه روی حرارت متوسط قرار می دهیم و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم. در ادامه بادمجان های ورقه ای را درون تابه قرار داده و دو طرف شان را کاملا سرخ کرده، سپس از تابه خارج می کنیم.

مرحله دوازدهم

پس از گذشت ۱۰ دقیقه بادمجان های سرخ شده را به همراه غوره به تابه اضافه می کنیم، سپس درب آنرا بسته و اجازه می دهیم سس کاملا غلیظ شود. زمانی که سس غلیظ شد، خورش را به همراه پلو زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 23 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.