طرز تهیه خورش زرشک آلو

طرز تهیه خورش زرشک آلو طرز تهیه خورشت زرشک پلو با مرغ خورشت زرشک با مرغ بدون لپه خورشت زرشک شمالی خورش آلو زرشک با گوشت

خورش آلو زرشک یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که با رسپی های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش زرشک آلو در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه و ران مرغ۴۰۰ گرم
هویج۱ تا ۲ عدد متوسط
زرشک۵ قاشق غذاخوری
آلو زرد خشک۳۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
کره۱۰۰ گرم
سیر۳ حبه
آب جوشیده۳ لیوان
پودر دارچین، پودر زیره و ادویه خورشبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
زعفران دم کرده۲ تا ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه خورش زرشک آلو

مرحله اول

برای تهیه خورش زرشک آلو مجلسی ابتدای کار آلو زرد خشک را درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم، سپس اجازه می دهیم درون آب بماند تا شن ریزه های آن شسته شود. در ادامه زرشک را می شوییم و درون آبکش می ریزیم.

مرحله دوم

حالا هویج را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و به صورت اریب خرد می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون قابلمه می ریزیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود.

مرحله سوم

در این مرحله سینه و ران مرغ را درون قابلمه قرار می دهیم، سپس تفت می دهیم تا گوشت مرغ کاملا طلایی و خوشرنگ شود. در ادامه پوست پیاز و سیر را جدا می کنیم، سپس می شوییم و پیاز را به صورت خلالی نازک خرد می کنیم.

مرحله چهارم

حالا سیر را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس پیاز را درون قابلمه می ریزیم و تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود. در ادامه سیر را درون قابلمه اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود.

مرحله پنجم

در این مرحله آلو را درون آبکش می ریزیم، سپس به همراه زرشک به گوشت مرغ اضافه می کنیم و تفت می دهیم. در ادامه نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر دارچین، پودر زیره، زعفران دم کرده و ادویه خورش را به سینه مرغ اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله گوشت مرغ را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه با ادویه ها تفت می دهیم تا بوی خامی آن ها گرفته شود، سپس هویج را اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. در ادامه آب جوشیده را به خورش اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

در نهایت درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم خورش زرشک آلو جوش بزند تا جا بیوفتد. در ادامه زمانی که خورش جا افتاد حرارت را خاموش می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه زرشک پلو سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 3 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.