طرز تهیه خورش ونوشک

طرز تهیه خورش ونوشک , دستور پخت خورش ونوشک مرغ

خورش ونوشک یکی از انواع غذاهای خوشمزه و اصیل ایرانی است که اصالت آن به شهر کرمانشاه بر می گردد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش ونوشک در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت قرمز۴۰۰ گرم
ونوشک۳۰۰ گرم
جعفری۲۰۰ گرم
نعنا۱۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
لیمو عمانی (اختیاری)۳ عدد
پیاز۱ عدد درشت
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش ونوشک

مرحله اول

برای تهیه خورش ونوشک خوشمزه در ابتدای کار جعفری و نعنا را شسته و به صورت ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و مخلوط جعفری و نعنا را به تابه اضافه کرده، سپس تفت می دهیم.

مرحله دوم

زمانی که آب اضافی مخلوط سبزی تبخیر شد، مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا کاملا سرخ شوند. در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم می گذاریم.

مرحله سوم

حالا مقداری روغن مایع به قابلمه می افزاییم و بلافاصله پیاز خرد شده را اضافه کرده، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه گوشت را به صورت مکعبی یکسان خرد کرده و به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه گوشت را تفت می دهیم تا تغییر رنگ بدهد، سپس مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به قابلمه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا ادویه ها کاملا سرخ شوند. حالا رب گوجه فرنگی را به قابلمه می افزاییم.

مرحله پنجم

به تفت دادن رب گوجه فرنگی ادامه می دهیم تا کاملا سرخ شود و روغن بیندازد. در ادامه مخلوط سبزی معطر را به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند، سپس به اندازه ای که روی مواد را بگیرد آب جوش می افزاییم.

مرحله ششم

حالا درب قابلمه را بسته و اجازه می دهیم خورش به مدت ۱ ساعت روی حرارت بماند. در ادامه لیمو عمانی ها را می شوییم و درون یک کاسه حاوی آب ولرم قرار داده، سپس اجازه می دهیم تلخی آنها تا حدودی از بین برود.

مرحله هفتم

پس از گذشت ۱ ساعت ونوشک را شسته و در صورت تمایل به همراه لیمو عمانی های خیس خورده به قابلمه می افزاییم، سپس اجازه می دهیم خورش به مدت ۱ و نیم تا ۲ ساعت روی حرارت بماند تا کاملا جا بیفتد.

مرحله هشتم

۵ دقیقه آخر پخت نمک خورش را میزان کرده، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در نهایت خورش ونوشک را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه پلو زعفرانی و سالاد شیرازی سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : شنبه 21 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.