طرز تهیه خورش نخود فرنگی

فیلم خورش نخود فرنگی طرز تهیه خورش نخود با گوشت طرز تهیه خورش نخود فرنگی با قارچ طرز تهیه خورش نخود فرنگی با گوشت چرخ کرده خورش نخود فرنگی و شوید طرز تهیه خورش مرغ با نخود خورش نخود فرنگی برای دو نفر خورش نخود فرنگی نی نی سایت

خورش نخود فرنگی یکی از انواع خورش های ساده و خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش نخود فرنگی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
گوشت گوسفندی۳۰۰ گرم
نخود فرنگی½ پیمانه
هویج۱ عدد
پیاز۱ عدد
سیب زمینی۱ عدد بزرگ
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
لیمو عمانی۲ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پاپریکا و ادویه کاریبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش نخود فرنگی

مرحله اول

برای تهیه خورش نخود فرنگی مجلسی در ابتدای کار پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به همراه کمی روغن داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت قرار داده و پیاز را کمی تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود.

مرحله دوم

در این مرحله مقداری زردچوبه، ادویه کاری و پاپریکا به پیاز اضافه کرده و تفت دادن را ادامه می دهیم تا عطر ادویه ها خارج شود. در ادامه گوشت را می شوییم و به صورت تکه های کوچک خورشتی خرد می کنیم.

مرحله سوم

حالا گوشت را به قابلمه اضافه کرده و به همراه دیگر مواد تفت می دهیم تا کمی سرخ شده و تغییر رنگ دهد. در ادامه پوست هویج را می گیریم و به صورت نگینی خرد می کنیم، سپس به همراه نخود فرنگی به قابلمه می افزاییم.

مرحله چهارم

در این مرحله هویج و نخود فرنگی را به همراه دیگر مواد تفت می دهیم تا کمی سرخ شوند، سپس رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه کرده و چند دقیقه تفت می دهیم تا به طور کامل سرخ شود و طعم و بوی خامی آن به طور کامل گرفته شود.

مرحله پنجم

حالا ۳ لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کرده و درب قابلمه را می گذاریم تا گوشت به طور کامل بپزد. در همین حین لیمو عمانی ها را با چنگال سوراخ کرده و درون یک لیوان حاوی آب جوش قرار می دهیم تا تلخی شان گرفته شود.

مرحله ششم

پس از گذشت یک ساعت گوشت را تست می کنیم و در صورتی که به طور کامل پخته بود، مقداری نمک و فلفل سیاه به همراه لیمو عمانی و زعفران دم کرده به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم خورش به خوبی جا بیفتد.

مرحله هفتم

در همین حین سیب زمینی را پوست گرفته و به صورت خلالی خرد می کنیم، سپس با آب سرد می شوییم تا نشاسته روی سیب زمینی از بین برود. در ادامه سیب زمینی ها را با یک دستمال نخی به طور کامل خشک می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، سیب زمینی ها را به تابه اضافه کرده و به صورت یکدست سرخ می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله نهم

توجه داشته که این خورش لعاب زیادی ندارد و به همین دلیل بهتر است به صورت کم آب سرو شود. پس از اینکه خورش جا افتاد، آنرا درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و با سیب زمینی سرخ کرده تزیین می کنیم، سپس به همراه برنج سرو می کنیم.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : جمعه 29 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.