طرز تهیه شیرینی گردویی

طرز تهیه شیرینی گردویی بدون فر طرز تهیه شیرینی گردویی و نارگیلی طرز تهیه شیرینی گردویی پفکی طرز تهیه شیرینی گردویی با پیمانه طرز تهیه شیرینی گردویی قزوینی طرز تهیه شیرینی گردویی با فیلم طرز تهیه شیرینی گردویی با سفیده طرز تهیه شیرینی گردویی بازاری

شیرینی گردویی یکی از انواع شیرینی های خوش طعم و پرطرفدار است که برای پذیرایی در مهمانی ها مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی گردویی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم شیرینی گردویی
سفیده تخم مرغ۹۰ گرم
پودر قند۲۰۰ گرم
مغز گردو۱۰۰ گرم
کیک اسفنجی۱۰۰ گرم
وانیل½ قاشق چایخوری
پودر کاکائو۱ قاشق مرباخوری
روغن مایع۱ قاشق غذاخوری
سرکه سفید۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیرینی گردویی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی گردویی خوشمزه در ابتدای کار پودر قند را به همراه مغز گردو، کیک اسفنجی، پودر کاکائو و وانیل را درون غذاساز ریخته، سپس به خوبی میکس می کنیم تا مواد کاملا پودری و ترکیب شوند.

مرحله دوم

حالا مواد خشک را درون یک تابه مناسب می ریزیم، سپس سفیده تخم مرغ را به آن می افزاییم و به خوبی مخلوط می کنیم تا به حالت خمیری شکل درآید. در ادامه تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله سوم

در ادامه مایه شرینی را به صورت مداوم و بدون وقفه به مدت ۵ دقیقه مخلوط می کنیم، سپس تابه را از روی حرارت بر می داریم. توجه داشته باشید مایه شیرینی نجوشد در حد گرم شدن کفایت می کند.

مرحله چهارم

در این مرحله روغن مایع را به همراه سرکه به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مایه کاملا یکدست شود. در ادامه اجازه می دهیم مایه شیرینی به مدت ۱ ساعت در دمای محیط استراحت کند تا حالت خمیری پیدا کند.

مرحله پنجم

۱۵ دقیقه قبل از اتمام زمان استراحت، فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن کرده و اجازه می دهیم کاملا گرم شود. پس از گذشت این زمان سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و خمیر شیرینی را درون قیف یکبار مصرف می ریزیم.

مرحله ششم

حالا خمیر شیرینی را با فاصله زیاد از هم درون سینی فر پایپ کرده، سپس با انگشت مرطوب روی شیرینی ها را کمی فشار می دهیم تا سر قله ای آنها صاف شود. در ادامه سینی را طبقه میانی فر قرار می دهیم.

مرحله هفتم

بلافاصله پس از قرار گرفتن شیرینی ها درون فر، حرارت را به ۱۷۵ درجه سانتی گراد کاهش می دهیم، سپس اجازه می دهیم شیرینی ها بسته به سایزشان به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و بعد از خنک شدن شیرینی ها آنها را از کاغذ روغنی جدا می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. در نهایت شیرینی ها را به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 22 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.