طرز تهیه شیرینی دانمارکی

طرز تهیه شیرینی دانمارکی در توستر طرز تهیه شیرینی دانمارکی بازاری طرز تهیه کرم شیرینی دانمارکی ایران کوک طرز تهیه شیرینی دانمارکی به خانه برمیگردیم طرز تهیه شیرینی دانمارکی اسان طرز تهیه شیرینی دانمارکی با پیمانه طرز تهیه شیرینی دانمارکی با ماست طرز تهیه شیرینی دانمارکی بدون فر

شیرینی دانمارکی یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه بین المللی است که در کشورمان با نام شیرینی گل محمدی هم شناخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی دانمارکی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم شیرینی دانمارکی
آرد سفید قنادی۳ پیمانه
روغن مایع½ لیوان
خمیر مایه۱ قاشق غذاخوری سرخالی
شیر ولرم⅓ لیوان
شکر۳ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۱ عدد + ۱ عدد سفیده تخم مرغ
زعفران دم کرده غلیظ۲ قاشق غذاخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
مواد لازم برای شهد شیرینی
شکر½ لیوان
آب½ لیوان
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
گلاب۱ قاشق غذاخوری
مواد لازم کرم میانی شیرینی
شیر½ لیوان
شکر½ لیوان
نشاسته۳ قاشق غذاخوری
مواد لازم رومال شیرینی
زرده تخم مرغ۱ عدد
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
شیر۱ قاشق غذاخوری
کنجد یا خلال بادامبه مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی دانمارکی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی دانمارکی خوشمزه در ابتدای کار شیر ولرم را به همراه شکر و خمیر مایه درون یک کاسه مناسب ریخته، سپس کمی مخلوط می کنیم و روی کاسه را با درپوش می پوشانیم تا خمیر مایه عمل بیاید.

مرحله دوم

پس از گذشت ۱۰ دقیقه تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر درون یک کاسه جداگانه می ریزیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۲ دقیقه هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند، سپس مخلوط خمیر مایه و زعفران را به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه آرد را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس طی چند مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه کرده و ورز می دهیم تا خمیری نرم و یکدست درون کاسه جمع شود. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم خمیر در یک جای گرم به مدت ۱ ساعت استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. در این فاصله کرم میانی شیرینی را آماده می کنیم، برای این منظور نشاسته، شکر و شیر را درون یک قابلمه مناسب ریخته و هم می زنیم.

مرحله پنجم

زمانی که نشاسته و شکر درون شیر حل شدند، قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به صورت مداوم هم می زنیم تا مایه میانی غلیظ شود. پس از اینکه بافت مایه میانی همانند فرنی غلیظ شد قابلمه را از روی حرارت بر می داریم تا خنک شود.

مرحله ششم

حالا به سراغ درست کردن شهد روی شیرینی می رویم، برای این منظور ابتدا شکر را به همراه آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس بدون هم زدن قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا ذرات شکر حل شود و شربت جوش بیاید.

مرحله هفتم

پس از اینکه شهد ریز جوش زد، زعفران دم کرده را به همراه گلاب به قابلمه اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم روی حرارت بماند تا غلیظ شود. زمانی که مایه میانی شیرینی خنک شد آن را درون قیف یکبار مصرف می ریزیم.

مرحله هشتم

در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا کاملا گرم شود. پس از گذشت زمان استراحت خمیر، آن را روی سطح کار قرار می دهیم و با وردنه به صورت نازک پهن کرده، سپس اطراف خمیر را جدا می کنیم تا مرتب شود.

مرحله نهم

در ادامه مایه میانی را به صورت عمودی یک طرف خمیر پایپ کرده، سپس خمیر را رول می کنیم و به اندازه های دلخواه برش می زنیم. حالا زرده تخم مرغ را به همراه شیر و زعفران دم کرده درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دهم

حالا مواد رومال را مخلوط می کنیم تا یکدست شوند، سپس برس را به آن آغشته کرده و روی خمیر ها می مالیم. در ادامه به دلخواه روی هر خمیر مقداری کنجد یا خلال بادام می ریزیم، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله خمیر ها را درون سینی فر با فاصله از هم می چینیم، سپس سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه درون فر بمانند تا به طور کامل پخته شوند.

مرحله دوازدهم

پس از گذشت این زمان گریل را روشن می کنیم، سپس اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۳ الی ۴ دقیقه گریل شوند تا روی آن ها کاملا طلایی و خوشرنگ شود. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم.

مرحله سیزدهم

حالا اجازه می دهیم شیرینی ها کاملا خنک شوند، سپس برس را به شهد آغشته می کنیم و روی شیرینی ها می مالیم. در پایان شیرینی ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : جمعه 6 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.