طرز تهیه سالاد خیار

طرز تهیه سالاد خیار

سالاد خیار یکی از انواع سالادهای ساده و پرطرفدار بین المللی است که با رسپی ها مختلفی درست می شود ، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد خیار در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
خیار۶ عدد
پیاز قرمز۲ عدد متوسط
شوید تازه۱ دسته کوچک
ماست یونانی یا ماست چکیده۱ پیمانه
روغن زیتون۱ قاشق غذاخوری
سس خردل۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و پودر سیر۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه سالاد خیار

مرحله اول

برای تهیه سالاد خیار خوشمزه در ابتدای کار خیارها را شسته و به همراه پیازها به صورت خلالی خرد کرده و درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه شوید را شسته و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود.

مرحله دوم

زمانی که آب اضافی شوید خارج شد، آن را به صورت ریز خرد کرده و به کاسه می افزاییم. در ادامه ماست یونانی را به همراه سس خردل درون یک کاسه جداگانه می ریزیم، سپس آب لیمو ترش تازه را به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا نمک را به همراه فلفل سیاه و پودر سیر به کاسه حاوی سس می افزاییم، سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا بافت سس کاملا یکدست شود. در ادامه روغن زیتون را به سس اضافه کرده و مجددا هم می زنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله سس را به صورت پخش درون کاسه حاوی مواد سالاد می ریزیم، سپس با قاشق مخلوط می کنیم تا سس به مواد سالاد آغشته شود. در ادامه روی سالاد را با سلفون پوشانده و درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله پنجم

حالا اجازه می دهیم سالاد به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون یخچال بماند تا مزه ها با هم ترکیب شوند. پس از گذشت این زمان سالاد را از یخچال خارج کرده و پس از مخلوط کردن به همراه غذا سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 19 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.