طرز تهیه گراتن مرغ و سیب زمینی

طرز تهیه گراتن مرغ و سیب زمینی , دستور پخت گراتن مرغ و سیب زمینی

گراتن مرغ و سیب زمینی از غذاهای خوشمزه و ساده بین المللی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه گراتن مرغ و سیب زمینی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۳۰۰ گرم
سیب زمینی۳ عدد متوسط
قارچ۱۰ عدد
پیاز۲ عدد
سیر۳ حبه
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
چوب دارچین۱ تکه
کرهبه مقدار کافی
پنیر گودابه مقدار کافی
پنیر پیتزابه مقدار کافی
نمک،  فلفل سیاه و پودر آویشنبه مقدار کافی

طرز تهیه گراتن مرغ و سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه گراتن مرغ و سیب زمینی خوشمزه در ابتدای کار سیب زمینی را شسته و درون یک قابلمه حاوی آب قرار می دهیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت متوسط قرار داده و اجازه می دهیم سیب زمینی کاملا مغز پخت شود.

مرحله دوم

حالا سینه مرغ را درون یک قابلمه حاوی آب قرار می دهیم، سپس ۱ عدد پیاز را به ۴ قسمت تقسیم کرده و به همراه سیر، چوب دارچین و مقداری نمک و فلفل سیاه به قابلمه اضافه می کنیم و مجددا قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله سوم

در ادامه اجازه می دهیم سینه مرغ به مدت ۱ ساعت درون آب جوش بماند تا آب پز شود. زمانی که سیب زمینی و سینه مرغ پخته شد، آنها را از قابلمه خارج می کنیم، سپس سینه مرغ را ریش ریش کرده و پوست سیب زمینی را جدا می کنیم.

مرحله چهارم

حالا سیب زمینی را با گوشت کوب می کوبیم تا کاملا پوره شود، سپس مقداری کره به پوره سیب زمینی اضافه می کنیم تا کره با حرارت سیب زمینی ذوب شده و به خورد آن برود. در ادامه فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله پنجم

حالا اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود، سپس پیاز را به صورت خلالی نازک خرد کرده و درون یک تابه مناسب می ریزیم. در ادامه مقداری کره به تابه اضافه می کنیم و تابه را روی حرارت ملایم قرار داده و تفت می دهیم.

مرحله ششم

در حین تفت خوردن پیاز، قارچ را به صورت ورقه ای اسلایس کرده و زمانی که پیاز طلایی شد قارچ را به تابه اضافه می کنیم، سپس حرارت را زیاد کرده و تفت می دهیم تا قارچ کاملا سرخ شده و آب میان بافتی اش تبخیر شود.

مرحله هفتم

پس از اینکه قارچ نرم شد، مرغ ریش ریش شده را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند. در ادامه پنیر گودا را به همراه پنیر پیتزا به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا پنیرها آب شوند.

مرحله هشتم

حالا خامه صبحانه را به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند، سپس تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه یک قالب مناسب انتخاب کرده، سپس کف و دیواره های آن را با مقداری کره چرب می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله یک سوم قالب مورد نظرمان را با پوره سیب زمینی پر می کنیم، سپس روی آنرا با قاشق فشار می دهیم تا منسجم شود. حالا مابقی گنجایش ظرف را با مواد مرغی پر کرده و روی مواد را با پنیر پیتزا می پوشانیم.

مرحله دهم

در ادامه مقداری پودر آویشن به صورت پخش روی پنیر پیتزا می ریزیم و قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم. حالا اجازه می دهیم گراتن درون فر بماند تا پنیر پیتزا کاملا آب شود، سپس در صورت نیاز گریل را روشن می کنیم.

مرحله یازدهم

در آخر اجازه می دهیم گراتن به مدت ۴ دقیقه گریل شود تا پنیر پیتزا طلایی و خوشرنگ شود. پس از گذشت این زمان قالب را از فر خارج کرده، سپس گراتن مرغ و سیب زمینی را به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 24 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.