طرز تهیه مشکوفی

طرز تهیه مشکوفی ساده با اب طرز تهیه مشکوفی ساده با نشاسته طرز تهیه مشکوفی کاکائویی طرز تهیه مشکوفی برای ۴نفر طرز تهیه مشکوفی دو رنگ طرز تهیه مشکوفی برای 10 نفر طرز تهیه مشکوفی زعفرانی فیلم طرز تهیه مشکوفی

مشکوفی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و لاکچری است که مناسب افطار در ماه مبارک رمضان می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مشکوفی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم مشکوفی
شیر۴ پیمانه
نشاسته گل۵ قاشق غذاخوری
شکر۶ قاشق غذاخوری
گلاب¼ پیمانه
کره۱۰ گرم
زعفران دم کردهبه مقدار کافی

طرز تهیه مشکوفی

مرحله اول

برای تهیه مشکوفی خوشمزه در ابتدای کار نشاسته گل را به همراه شیر سرد درون یک قابلمه مناسب ریخته، سپس مخلوط می کنیم تا نشاسته درون شیر حل شود. در ادامه شکر را به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و به صورت مداوم هم می زنیم تا مایه به غلظت دلخواهمان برسد. توجه داشته باشید حرارت بسیار ملایم باشد تا نشاسته گل درون شیر کاملا پخته و بوی خامی آن از بین برود.

مرحله سوم

حالا مخلوط شیر و نشاسته را حدودا به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه به صورت مداوم هم می زنیم تا مایه به غلظت مناسب برسد. زمانی که مخلوط شیر کمی غلیظ شد، گلاب را به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه به هم زدن ادامه می دهیم تا غلظت مایه به روان تر از غلظت فرنی برسد. زمانی که مایه مشکوفی به غلظت مناسب رسید، قابلمه را از روی حرارت برداشته، سپس مایه مشکوفی را به ۲ قسمت یکسان تقسیم می کنیم.

مرحله پنجم

حالا به یکی از قسمت های مایه مشکوفی زعفران دم کرده اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا زعفران درون مایه پخش شود. در ادامه ظرف های سرومان را انتخاب کرده و یک سوم ظرف ها را با مایه سفید رنگ پر می کنیم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم مایه مشکوفی در دمای محیط بماند تا رویه ببندد، سپس روی مایه سفید رنگ را با مایه زعفرانی پر می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم مشکوفی به مدت ۱۰ دقیقه در دمای محیط بماند تا کمی خنک شود.

مرحله هفتم

زمانی که مشکوفی خنک شدند، آنرا به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا خنک و سفت شود. پس از گذشت این زمان مشکوفی را از یخچال خارج کرده، سپس به دلخواه با گل محمدی و پودر پسته تزیین می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.