طرز تهیه سوپ تره فرنگی

طرز تهیه سوپ تره فرنگی مجلسی طرز تهیه سوپ تره فرنگی با رب گوجه طرز تهیه سوپ تره فرنگی ساناز مینایی طرز تهیه سوپ تره فرنگی با سیب زمینی طرز تهیه سوپ تره فرنگی فرانسوی طرز تهیه سوپ تره فرنگی رژیمی طرز تهیه سوپ تره فرنگی رزا منتظمی طرز تهیه سوپ تره فرنگی با قارچ

سوپ تره فرنگی یکی از انواع سوپ های خوشمزه ایرانی است که با مواد و دستور پخت های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ تره فرنگی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
تره فرنگی۲ پیمانه
سیب‌ زمینی۳ عدد
پیاز۱ عدد متوسط
کره۲۰ گرم
شیر۱ پیمانه
آب مرغ۴ پیمانه
خامه صبحانه۲ قاشق غذاخوری
آویشن، نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه سوپ تره فرنگی

مرحله اول

برای تهیه سوپ تره فرنگی خوشمزه در ابتدای کار‌ قسمت های سبز پررنگ و سفت تره فرنگی را جدا کرده و دور می ریزیم، سپس قسمت های سفید و سبز کمرنگ تره رنگی را به صورت ریز خرد کرده و می شوییم.

مرحله دوم

حالا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه کره را به قابلمه اضافه کرده و بلافاصله پیاز را می افزاییم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود.

مرحله سوم

در این مرحله تره فرنگی را به قابلمه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا تره فرنگی کاملا سبک و سرخ شود. در ادامه پوست سیب زمینی را جدا کرده و پس از شستشو به صورت مکعبی ریز خرد می کنیم.

مرحله چهام

حالا سیب زمینی را به قابلمه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم، سپس مقداری آویشن، نمک و فلفل سیاه به قابلمه می افزاییم. در ادامه آب مرغ را به قابلمه اضافه کرده و حرارت را زیاد می کنیم تا سوپ جوش بیاید.

مرحله پنجم

زمانی که سوپ جوشید، حرارت را ملایم کرده و اجازه می دهیم مواد درون قابلمه کاملا پخته شوند. زمانی که سبزیجات درون قابلمه کاملا پخته شدند، سوپ را با گوشت کوب برقی کاملا پوره می کنیم تا یکدست شود.

مرحله ششم

در صورت نبود گوشت کوب برقی، سوپ را درون مخلوط کن ریخته و میکس می کنیم تا کاملا یکدست شود، سپس مجددا سوپ را به قابلمه بر می گردانیم. در ادامه شیر را به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

حالا اجازه می دهیم سوپ بجوشد تا جا بیفتد. زمانی که سوپ جا افتاد ۱ ملاقه از سوپ را به خامه صبحانه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا خامه هم دمای سوپ شود، سپس خامه را به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله هشتم

در ادامه بلافاصله قابلمه را از روی حرارت برداشته و سوپ را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در نهایت سوپ تره فرنگی را به همراه خامه صبحانه یا جعفری خرد شده تزیین کرده و به همراه نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 30 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.