طرز تهیه سوپ جو سفید

طرز تهیه سوپ جو سفید بدون شیر طرز تهیه سوپ جو سفید با مرغ طرز تهیه سوپ جو سفید بدون مرغ طرز تهیه سوپ جو سفید بدون شیر و خامه طرز تهیه سوپ جو سفید با قارچ طرز تهیه سوپ سفید طرز تهیه سوپ جو سفید با خامه طرز تهیه سوپ سفید رستورانی

سوپ جو سفید یکی از انواع سوپ های خوشمزه و بین المللی است که به عنوان پیش غذا در رستوران ها سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ جو سفید در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
جو پوست کنده۲ لیوان
استاک مرغ۳ لیوان
هویج۲ عدد
جعفری۱ دسته کوچک
سینه مرغ۲۰۰ گرم
قارچ۳۰۰ گرم
آب لیمو ترش تازهبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
مواد لازم سس بشامل
کره۵۰ گرم
آرد۲ قاشق غذاخوری سرپر
شیر۳ لیوان
خامه صبحانه (اختیاری)۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه سوپ جو سفید

مرحله اول

برای تهیه سوپ جو سفید خوشمزه در ابتدای کار جو پوست کنده را درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم، سپس اجازه می دهیم جو به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد. حالا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه سینه مرغ را به همراه پیاز نگینی خرد شده و مقداری نمک، فلفل سیاه و آب لیمو ترش تازه درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس هویج ها را می شوییم و پوست شان را جدا کرده و به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا به اندازه ای که روی مرغ را بگیرد آب اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم سینه مرغ و هویج درون آب جوش بمانند تا کاملا پخته شوند. در ادامه جو خیس خورده را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله قابلمه حاوی جو را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا جو کاملا پخته و لعاب پیدا کند. زمانی که سینه مرغ و هویج پخته شدند، آنها را از قابلمه خارج می کنیم، سپس استاک مرغ را به قابلمه حاوی جو اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه هویج را به صورت نگینی و قارچ را به صورت ورقه ای خرد کرده، سپس به قابلمه حاوی جو اضافه می کنیم. حالا سینه مرغ را ریش ریش کرده و به قابلمه افزوده و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله ششم

در این مرحله به سراغ درست کردن سس بشامل می رویم، برای این منظور یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده، سپس کره را به آن اضافه می کنیم. زمانی که کره ذوب شده آرد را به قابلمه می افزاییم.

مرحله هفتم

حالا آرد را تفت می دهیم تا بوی خامی آن از بین برود، سپس شیر را کم کم به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا آرد گلوله نشود. در ادامه سس بشامل را به صورت مداوم هم می زنیم تا به غلظت کمی روان تر از فرنی برسد.

مرحله هشتم

در این مرحله جعفری را شسته و به صورت ریز خرد می کنیم، سپس به همراه سس بشامل و مقداری نمک و فلفل سیاه به قابلمه اضافه می کنیم. حالا اجازه می دهیم سوپ روی حرارت بجوشد تا کاملا جا بیفتد.

مرحله نهم

زمانی که سوپ جا افتاد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و در صورت تمایل خامه صبحانه را به قابلمه اضافه می کنیم. در نهایت سوپ را مخلوط کرده و درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و مقداری آب لیمو ترش به عنوان چاشنی به آن می افزاییم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 26 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.