طرز تهیه باسلوق زرشک

طرز تهیه باسلوق زرشک , دستور پخت باسلوق زرشک

باسلوق زرشک یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و لطیف است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه باسلوق زرشک در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم باسلوق زرشک
نشاسته گل۱ لیوان
آب۳ لیوان
گلاب⅓ لیوان
جوهر لیمو¼ قاشق چایخوری
شکر۱٫۵ لیوان
کره۲۰ گرم
زرشک۱ قاشق غذاخوری
وانیل¼ قاشق چایخوری
پودر گل محمدی۱ قاشق چایخوری
مغز پستهبه مقدار کافی

طرز تهیه باسلوق زرشک

مرحله اول

برای تهیه باسلوق زرشک خوشمزه در ابتدای کار نشاسته گل را به همراه آب درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس به خوبی هم می زنیم تا نشاسته درون آب حل شود. در ادامه آب و شکر را درون یک تابه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا تابه را روی حرارت ملایم قرار داده و به صورت مداوم هم می زنیم تا شکر درون آب حل شود. زمانی که ذرات شکر حل شد، جوهر لیمو را به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم، سپس گلاب را به تابه می افزاییم.

مرحله سوم

در ادامه اجازه می دهیم محلول درون تابه جوش بیاید، سپس مخلوط نشاسته گل را به تابه اضافه می کنیم و به مدت ۴۵ دقیقه به صورت مداوم هم می زنیم تا بوی خامی نشاسته بر طرف شده و کاملا شفاف شود.

مرحله چهارم

پس از گذشت این مدت، زمانی که مایه باسلوق کاملا شفاف شد کره را به تابه اضافه کرده و به هم زدن ادامه می دهیم تا کره ذوب شود. در اواخر پخت وانیل را به همراه پودر گل محمدی به تابه اضافه کرده و هم می زنیم.

مرحله پنجم

حالا زرشک را به همراه مقداری مغز پسته به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند. در ادامه درون یک ظرف مناسب را با کیسه فریزر چرب شده می پوشانیم، سپس مایه باسلوق را درون آن می ریزیم.

مرحله ششم

در نهایت روی مایه باسلوق را کاملا صاف کرده و اجازه می دهیم به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون یخچال بماند تا کاملا سفت شود. پس از گذشت این زمان باسلوق را از قالب جدا کرده و روی آن مقداری نشاسته ذرت می پاشیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 28 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.