طرز تهیه مربا آلبالو

طرز تهیه مربا آلبالو و شربت طرز تهیه مربا آلبالو فریز شده زمان پخت مربای آلبالو طرز تهیه مربای آلبالو در طب سنتی طرز تهیه مربا آلبالو با پیمانه طرز تهیه مربا آلبالو نی نی سایت طرز تهیه مربا آلبالو با عسل طرز تهیه مربای آلبالو خانم گل آور

مربا آلبالو یکی از انواع مرباهای خوشمزه و پرطرفدار است که معمولا همانند دیگر مرباها به عنوان صبحانه با کره سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربا آلبالو در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم مربا آلبالو
آلبالو۵۰۰ گرم
شکر۵۰۰ گرم
جوهر لیمونوک قاشق چایخوری
وانیل۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه مربا آلبالو

مرحله اول

برای تهیه مربا آلبالو خوشمزه در ابتدای کار هسته و دم های آلبالو ها را جدا کرده و می شوییم، سپس روی سطح کار را با یک دستمال حوله ای می پوشانیم و آلبالوهای شسته شده را روی دستمال قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم آلبالوها روی دستمال بمانند تا رطوبت آنها کاملا گرفته شود. زمانی که آلبالوها کاملا خشک شدند، آلبالوها را به همراه شکر به صورت لایه ای به ترتیب درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله روی کاسه را با سلفون پوشانده و اجازه می دهیم به مدت ۲۴ ساعت درون یخچال استراحت کند تا آب بندازد. پس از گذشت این زمان مخلوط آلبالو و شکر را درون یک قابلمه مسی یا لعابی می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا قابلمه را روی حرارت متوسط رو به بالا گذاشته و اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت بماند تا بجوشد. در حین جوشیدن کف های روی مربا را با قاشق جمع کرده و دور می ریزیم تا در نهایت مربا شفافی داشته باشیم.

مرحله پنجم

پس از گذشت ۱۰ دقیقه قابلمه را از روی حرارت برداشته، سپس آلبالو ها را از شهد آن جدا کرده و مجددا شهد را درون قابلمه می ریزیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم شهد به مدت ۱۰ دقیقه دیگر بجوشد و غلیظ شود.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان آلبالوها را به قابلمه بر می گردانیم، سپس جوهر لیمو را به آن اضافه می کنیم. در ادامه قابلمه را پس از گذشت ۳ دقیقه از روی حرارت برداشته و وانیل را به قابلمه اضافه کرده و به آرامی هم می زنیم.

مرحله هفتم

حالا اجازه می دهیم مربا در دمای محیط بماند تا کاملا خنک شود. زمانی که مربا خنک شد، آنرا درون یک ظرف درب دار و استریل شده می ریزیم، سپس در یک جای خشک و خنک نگهداری می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : شنبه 4 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.