طرز تهیه نخود فرنگی پلو

طرز تهیه نخود فرنگی پلو با شوید طرز تهیه نخود فرنگی پلو بدون گوشت طرز تهیه نخود فرنگی پلو ساده طرز تهیه نخود فرنگی پلو با گوشت چرخ کرده طرز تهیه نخود پلو هندی طرز تهیه نخود فرنگی پلو با مرغ طرز تهیه نخود پلو دمی طرز تهیه نخود پلو کرمانشاهی

نخود فرنگی پلو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سنتی ایرانی است که با رسپی و مواد مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نخود فرنگی پلو در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج۴ پیمانه
نخود فرنگی۱٫۵ پیمانه
شوید تازه۳۰۰ گرم
زعفران دم کردهبه مقدار کافی

طرز تهیه نخود فرنگی پلو

مرحله اول

برای تهیه نخود فرنگی پلو خوشمزه در ابتدای کار نخود فرنگی را شسته و درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار داده و اجازه می دهیم نخود فرنگی درون آب جوش بماند تا نیم پز شود.

مرحله دوم

زمانی که نخود فرنگی نیم پز شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و نخود فرنگی را آبکشی می کنیم. در ادامه شوید را شسته و به صورت ریز خرد می کنیم، سپس یک قابلمه را تا نیمه پر از آب کرده و روی حرارت زیاد می گذاریم.

مرحله سوم

در این مرحله اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد، سپس برنج را به همراه ۱ قاشق چایخوری نمک درون قابلمه می ریزیم. در ادامه اجازه می دهیم برنج به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت ابتدایی آن انجام شود.

مرحله چهارم

۵ دقیقه قبل از آبکشی کردن برنج نخود فرنگی را به همراه شوید به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. پس از گذشت این مدت، زمانی که اطراف دانه برنج نرم و مغز آن کمی گیر داشت قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله پنجم

در ادامه برنج را آبکشی کرده و درون یک قابلمه مناسب مقداری روغن مایع می ریزیم. حالا ته دیگ دلخواهمان را درون قابلمه تنظیم کرده و نخود فرنگی پلو را درون قابلمه اضافه می کنیم، سپس زعفران دم کرده به صورت پخش روی برنج می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم و روی قابلمه قرار می دهیم. در ادامه روی حرارت ملایم شعله پخش کن گذاشته و قابلمه را روی آن قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم پلو به مدت ۴۵ دقیقه کاملا دم بکشد.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت برداشته، سپس پلو را مخلوط می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در نهایت نخود فرنگی پلو را به همراه تن ماهی، گوشت چرخ کرده یا مرغ سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 6 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.