طرز تهیه عدس پلو با مرغ

طرز تهیه عدس پلو با مرغ و شوید طرز تهیه عدس پلو با مرغ و رب طرز تهیه عدس پلو با مرغ سرخ شده طرز تهیه عدس پلو با مرغ بدون کشمش فیلم طرز تهیه عدس پلو با مرغ عدس پلو با مرغ و هویج

عدس پلو با مرغ یکی از غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه عدس پلو با مرغ در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۲۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد
سیر۲ حبه
کشمش۳ قاشق غذاخوری
زرشک۳ قاشق غذاخوری
مغز گردو۲ قاشق غذاخوری
عدس۱ پیمانه
برنج۴ پیمانه
پاپریکا و پودر دارچینبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه عدس پلو با مرغ

مرحله اول

برای تهیه عدس پلو با مرغ به روش مجلسی ابتدای کار سینه مرغ را درون یک قابلمه حاوی آب قرار می دهیم. در ادامه پوست یکی از پیازها را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به ۴ قسمت یکسان خرد کرده و به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا پوست سیر ها را جدا می کنیم، سپس به همراه نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر پاپریکا و پودر دارچین به سینه مرغ اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم سینه مرغ درون آبجوش بماند و آب پز شود.

مرحله سوم

در این مرحله عدس را می شوییم تا گرد و غبارش شسته شود، سپس درون یک قابلمه مناسب حاوی آب می ریزیم و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم عدس درون آب جوش بماند تا کاملا پخته و نرم شود.

مرحله چهارم

در این مرحله برای تهیه پیاز داغ برای روی عدس پلو پوست پیاز باقی مانده را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت خلالی نازک خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا پیاز خلالی را بلافاصله درون تابه اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا پیاز کاملا سرخ شود و پس از آن حرارت را خاموش می کنیم. در ادامه کشمش را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و مقداری آب روی آن می افزاییم.

مرحله ششم

در این مرحله اجازه می دهیم کشمش به مدت ۱۵ دقیقه درون آب بماند تا خیس بخورد. در ادامه پس از گذشت این زمان کشمش را درون آبکش می ریزیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود، سپس پیاز سرخ کرده را از تابه خارج می کنیم.

مرحله هفتم

حالا کشمش را درون همان تابه که پیاز را سرخ کردیم اضافه کرده و کمی تفت می دهیم، سپس از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه کشمش را از تابه خارج می کنیم، سپس زرشک را به همراه شکر، زعفران و مغز گردو درون تابه می ریزیم.

مرحله هشتم

در این مرحله تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس کمی تفت می دهیم و حرارت را خاموش می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به نقطه جوش برسد.

مرحله نهم

حالا برنج را می شوییم، سپس درون قابلمه می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن انجام شود. در ادامه پس از گذشت این مدت، زمانی که اطراف دانه های برنج نرم و مغز آنها کمی گیر داشت حرارت را خاموش می کنیم.

مرحله دهم

در این مرحله برنج را درون آبکش می ریزیم، سپس آبکشی می کنیم. در ادامه زمانی که عدس کاملا پخته شد، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و آن را درون آبکش می ریزیم و آبکشی می کنیم، سپس سینه مرغ را از قابلمه خارج می کنیم و ریش ریش می کنیم.

مرحله یازدهم

حالا یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم و ته دیگ دلخواهمان را درون آن فیکس می کنیم. در ادامه به صورت لایه به لایه برنج و عدس را درون قابلمه می ریزیم، سپس درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم.

مرحله دوازدهم

در این مرحله روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم، سپس قابلمه را روی شعله پخش کن قرار می دهیم و اجازه می دهیم عدس پلو به مدت حدودا ۴۰ تا ۴۵ دقیقه روی حرارت ملایم بماند تا دم بکشد.

مرحله سیزدهم

در نهایت عدس پلو را درون قابلمه مخلوط می کنیم تا یکدست شد، سپس درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در آخر روی عدس پلو را با زرشک، گردو، سینه مرغ ریش ریش شده، کشمش و پیاز سرخ کرده تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 22 اردیبهشت 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.