طرز تهیه لپه پلو

لپه پلو نی نی سایت طرز تهیه لپه پلو با گوشت قلقلی طرز تهیه لپه پلو بدون گوشت لپه پلو سمنانی لپه پلو با مرغ دمی لپه پلو طرز تهیه پلو سمنانی طرز تهیه پلو مخلوط سمنانی

لپه پلو یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که با رسپی های بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لپه پلو در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
لپه½ پیمانه
پیاز۲ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
سیب زمینی۱ عدد متوسط
سینه مرغ۱۰۰ گرم
پرک لیمو عمانی۱ عدد
برنج۲ پیمانه
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه لپه پلو

مرحله اول

برای تهیه لپه پلو مجلسی ابتدای کار لپه را می شوییم تا گرد و غبارش شسته شود، سپس درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۲ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد. در ادامه پس از گذشت این زمان لپه را آبکشی می کنیم.

مرحله دوم

حالا یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد. در ادامه لپه را درون قابلمه حاوی آب جوش می ریزیم و اجازه می دهیم لپه درون آب جوش بماند تا کاملا پخته شود.

مرحله سوم

در این مرحله سینه مرغ را به صورت مکعبی یکسان خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود و سینه مرغ را درون تابه می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا سینه مرغ را تفت می دهیم تا تغییر رنگ بدهد و مقداری نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به آن اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین برود. در ادامه مقداری آب به سینه مرغ اضافه می کنیم و اجازه می دهیم کاملا بپزد.

مرحله پنجم

در این مرحله زمانی که لپه کاملا نرم و پخته شد قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس لپه را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه پوست سیب زمینی را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی خرد می کنیم.

مرحله ششم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود، سپس سیب زمینی را درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا سیب زمینی کاملا سرخ و طلایی شود.

مرحله هفتم

در این مرحله سیب زمینی سرخ شده را از تابه خارج می کنیم، سپس پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم. در ادامه پیاز را به صورت خلالی نازک خرد می کنیم و درون تابه می ریزیم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سرخ و طلایی شود.

مرحله هشتم

حالا رب گوجه فرنگی را به پیاز اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود و رنگ باز کند. در ادامه لپه را به همراه پرک لیمو عمانی، نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و زردچوبه به مواد میانی پلو اضافه می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله مواد میانی را تفت می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین برود. در ادامه سیب زمینی سرخ کرده را به همراه سینه مرغ پخته شده به مواد میانی پلو اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله دهم

حالا برنج را می شوییم، سپس یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد. در ادامه برنج را به همراه ۱ قاشق چای خوری نمک درون آب جوش می ریزیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله اجازه می دهیم برنج به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن انجام شود. در ادامه پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس برنج را درون آبکش می ریزیم و آبکشی می کنیم.

مرحله دوازدهم

حالا یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم و ته دیگ دلخواه را درون قابلمه فیکس می کنیم. در ادامه یک لایه برنج درون قابلمه می ریزیم و مقداری از مواد میانی به صورت پخش روی برنج می ریزیم.

مرحله سیزدهم

در این مرحله به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند، سپس درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم و روی قابلمه قرار می دهیم. در ادامه روی حرارت ملایم شعله پخش کن می گذاریم و قابلمه را روی آن قرار می دهیم.

مرحله چهاردهم

در نهایت اجازه می دهیم لپه پلو به مدت ۴۵ دقیقه دم بکشد. در ادامه پس از گذشت این زمان لپه پلو را مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند، سپس لپه پلو را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه ماست سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 22 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.