طرز تهیه کوکوی گوشت

طرز تهیه انواع کوکو با گوشت چرخ کرده طرز تهیه کوکوی گوشت و سیب زمینی کوکوی گوشت چرخ کرده مجلسی طرز تهیه کوکو با گوشت گوساله کوکوی گوشت دونفره طرز تهیه کوکو گوشت و مرغ کوکوی گوشت و سبزی

کوکوی گوشت یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و خوش طعم است که با رسپی های متفاوتی طبخ می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکوی گوشت در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
تخم مرغ۵ عدد
پیاز۱ عدد کوچک
قارچ۵ عدد
فلفل دلمه ای۱ قاشق غذاخوری
ذرت (اختیاری)۲ قاشق غذاخوری
سبزیجات معطر (اختیاری)۲ قاشق غذاخوری
حریره سیر یا پودر سیربه مقدار کافی
تخم گشنیز و ادویه کاریبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه کوکوی گوشت

مرحله اول

برای تهیه کوکوی گوشت خوشمزه در ابتدای کار فلفل دلمه ای و قارچ را شسته و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. حالا پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و به همراه گوشت چرخ کرده فلفل دلمه ای و قارچ درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در ادامه فلفل دلمه ای را به همراه قارچ، ذرت و تخم مرغ ها به کاسه اضافه می کنیم. حالا سبزیجات معطر (تره، جعفری و ساقه پیازچه) را شسته و به صورت ریز خرد می کنیم، سپس به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر، تخم گشنیز و ادویه کاری را به کاسه اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در ادامه مقداری روغن مایع درون تابه ریخته و مایه کوکو را یکجا درون تابه می ریزیم، سپس درب تابه را بسته و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه سرخ شده و فرم خورد را حفظ کند. حالا کوکو را به اندازه های دلخواه برش می زنیم.

مرحله پنجم

در نهایت کوکو را بر می گردانیم و اجازه می دهیم طرف دیگر آن کاملا سرخ شود. زمانی که کوکو کاملا سرخ شد، تابه را از روی حرارت برداشته و به همراه پیاز، سماق، گوجه فرنگی و نان سنگک سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 5 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.