طرز تهیه چیز کیک خرمالو

طرز تهیه چیزکیک خرمالو , دستور پخت چیزکیک خرمالو

چیز کیک خرمالو یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که با طعم های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیز کیک خرمالو در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم چیز کیک خرمالو
بیسکویت پتی بور۳۵۰ گرم
کره۱۰۰ گرم
شکلات تخته ای۷۰ گرم
خرمالو رسیده۱۵۰ گرم
خامه قنادی فرم گرفته۲۵۰ گرم
پنیر خامه‌ ای۴۰۰ گرم
پودر ژلاتین۱٫۵ پیمانه
پودر گردو۵۰ گرم
آب سرد⅓ پیمانه
پودر شکر۱۰۰ گرم
آب جوش۱٫۵ پیمانه
ژله آلوورا۱ بسته
خرمالوبه مقدار کافی

طرز تهیه چیز کیک خرمالو

مرحله اول

برای تهیه چیز کیک خرمالو خوشمزه در ابتدای کار بیسکویت را خرد کرده و درون غذاساز می ریزیم، سپس به خوبی میکس می کنیم تا کاملا پودر شود. در ادامه شکلات تخته ای و کره را روی حرارت غیر مستقیم بخار آب بنماری می کنیم.

مرحله دوم

حالا بیسکویت پودر شده را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس شکلات و کره ذوب شده را به آن اضافه می کنیم. در ادامه بیسکویت را به خوبی مخلوط می کنیم تا کره و شکلات به خورد آن بروند و بیسکویت حالت خمیری پیدا کند.

مرحله سوم

در این مرحله درون قالب کمربندی را با سلفون می پوشانیم، سپس مخلوط بیسکویت را درون قالب ریخته و با فشار دست کاملا فشرده می کنیم. حالا قالب را به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا لایه کراست سفت شود.

مرحله چهارم

در این فاصله پوست خرمالو رسیده را جدا می کنیم، سپس درون غذاساز ریخته و به خوبی میکس می کنیم تا خرمالو پوره شود. در ادامه پنیر خامه ای را به همراه پودر شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن برقی هم می زنیم.

مرحله پنجم

زمانی که مخلوط پنیر خامه ای حجیم شد، خامه فرم گرفته را به همراه پودر گردو و پوره خرمالو به کاسه حاوی پنیر خامه ای اضافه کرده و با لیسک در حد مخلوط شدن هم می زنیم. حالا پودر ژلاتین و آب سرد را مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه بدون هم زدن پودر ژلاتین اجازه می دهیم حالت اسفجی پیدا کند، سپس ژلاتین را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا ذرات ژلاتین کاملا حل شود. حالا ژلاتین حل شده را به کاسه حاوی مخلوط مایه پنیری می افزاییم.

مرحله هفتم

پس از گذشت ۳۰ دقیقه قالب را از یخچال خارج کرده و دیواره های آنرا با مقداری روغن مایع چرب می کنیم. در ادامه مایه پنیری را درون قالب روی لایه کراست ریخته و با لیسک یا قاشق خیس روی آنرا کاملا صاف و یکدست می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله مجددا قالب را درون یخچال قرار داده، سپس اجازه می دهیم چیز کیک به مدت ۵ تا ۶ ساعت درون یخچال استراحت کند تا لایه پنیری کاملا سفت شود. پس از گذشت این زمان به سراغ درست کردن ژله می رویم.

مرحله هشتم

برای این منظور ژله آلوورا را به همراه آب جوش درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس ژله را بنماری می کنیم تا ذرات آن کاملا حل شود. حالا اجازه می دهیم ژله با دمای محیط هماهنگ شده و خرمالو را به صورت نگینی خرد می کنیم.

مرحله نهم

حالا قالب را از یخچال خارج می کنیم، سپس ژله آلوورا را به همراه خرمالوهای نگینی خرد شده درون قالب روی لایه پنیری ریخته و مجددا قالب را به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون یخچال می گذاریم تا ژله کاملا سفت شود.

مرحله دهم

پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج کرده، سپس چیز کیک را از قالب جدا می کنیم. در نهایت چیز کیک را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس با بادام هندی تزیین کرده و به اندازه دلخواه برش می زنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش دسر
آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.