طرز تهیه خورش سیب درختی

طرز تهیه خورش سیب با رب انار طرز تهیه خورش به و سیب درختی طرز تهیه خورش سیب زمینی ساده خواص خورش سیب درختی طرز تهیه خورش سیب ترش با مرغ خورش سیب با لپه خورش سیب درختی با گوشت چرخ کرده خورش سیب و آلو مشهدی

خورش سیب درختی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سنتی کشورمان است که با رسپی های مختلفی پخته می شود ، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش سیب درختی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسفندی۲۰۰ گرم
سیب۳ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
آلو قیسی۱ لیوان
آب لیمو ترش تازه۲ قاشق غذاخوری
آرد سفید۲ قاشق غذاخوری
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری
شکر۲ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
پودر هل⅓ قاشق چایخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش سیب درختی

مرحله اول

برای تهیه خورش سیب درختی خوشمزه در ابتدای کار گوشت را به صورت مکعبی یکسان خرد کرده، سپس پیاز و سیر را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا مقداری روغن مایع به قابلمه اضافه کرده و بلافاصله پیاز را می افزاییم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه سیر را به قابلمه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود.

مرحله سوم

در این مرحله گوشت را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به قابلمه اضافه کرده و تفت می دهیم تا گوشت تغییر رنگ بدهد. حالا رب گوجه فرنگی را به همراه پودر هل به قابلمه اضافه کرده و مجددا تفت می دهیم.

مرحله چهارم

زمانی که بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین رفت و کاملا سرخ شد، به اندازه ای که روی گوشت را بگیرد آب اضافه می کنیم، سپس درب قابلمه را بسته و اجازه می دهیم گوشت به مدت ۲ ساعت درون آب جوش بماند تا پخته شود.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان، سیب ها را شسته و پس از جدا کردن پوست شان به صورت دلخواه خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع به تابه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود، سپس سیب های خرد شده را به همراه پودر دارچین به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا سیب ها طلایی و نرم شوند. در ادامه آرد را به تابه افزوده و پس از کمی تفت دادن تابه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله هفتم

زمانی که گوشت کاملا پخت، سیب را به همراه آلو قیسی، شکر و آب لیمو ترش تازه به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم خورش به مدت ۳۰ دقیقه دیگر روی حرارت بجوشد تا کاملا جا بیفتد.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت برداشته، سپس خورش سیب درختی را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در نهایت خورش را به دلخواه با جعفری خرد شده تزیین کرده و به همراه پلو زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 8 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.