طرز تهیه چیز کیک بادام زمینی

طرز تهیه چیز کیک بادام زمینی , دستور پخت چیز کیک بادام زمینی

چیز کیک بادام زمینی یکی از انواع دسرهای پرطرفدار و بین المللی است که با مواد و رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیز کیک بادام زمینی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم چیز کیک بادام زمینی
پنیر خامه‌ ای۲۵۰ گرم
شکر¾ لیوان
کره بادام زمینی½ لیوان
شیر۶ قاشق غذاخوری
خامه قنادی فرم گرفته۲۵۰ گرم
بیسکوییت پتی بور۱ بسته

طرز تهیه چیز کیک بادام زمینی

مرحله اول

برای تهیه چیز کیک بادام زمینی خوشمزه در ابتدای کار لایه کراست را آماده می کنیم، برای این منظور بیسکویت ها را خرد کرده و درون غذاساز می ریزیم، سپس به خوبی میکس می کنیم تا بیسکویت ها کاملا پودر شوند.

مرحله دوم

حالا کره را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود، سپس کره را به غذاساز حاوی بیسکویت پودر شده اضافه کرده و مجددا به خوبی میکس می کنیم تا بیسکویت حالت خمیری پیدا کند.

مرحله سوم

در این مرحله درون قالب کمربندی را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس مواد کراست را درون قالب می ریزیم و با پشت لیوان آنرا فشار می دهیم تا کاملا منسجم و یکدست شود. حالا قالب را درون یخچال می گذاریم.

مرحله چهارم

در ادامه اجازه می دهیم لایه کراست به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون یخچال باشد تا کاملا سفت شود. پس از گذشت این زمان، به سراغ آماده کردن لایه پنیری می رویم، برای این منظور پنیر خامه ای را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا پنیر خامه ای را با دور تند همزن برقی به مدت ۳ تا ۵ دقیقه هم می زنیم تا کاملا پف کند. در ادامه کره بادام زمینی را به همراه شکر به کاسه اضافه کرده و به هم زدن ادامه می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله ششم

در ادامه شیر را آرام آرام به کاسه اضافه کرده و به صورت مرتب مخلوط می کنیم، سپس خامه قنادی را اضافه افزوده و مجددا در حد مخلوط شدن هم می زنیم. حالا قالب را از یخچال خارج کرده و لایه پنیری را درون آن می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا سطح لایه پنیری را با لیسک یا قاشق صاف کرده، سپس مجددا قالب را به مدت ۶ تا ۱۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا چیز کیک کاملا سفت شود. پس از گذشت این زمان چیز کیک را با مغر بادام زمینی و سس شکلات تزیین می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش دسر
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 27 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.