طرز تهیه چیز کیک قهوه

طرز تهیه چیز کیک قهوه , دستور پخت چیز کیک قهوه یخچالی

چیز کیک قهوه یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که با مواد و رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیز کیک قهوه در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم چیز کیک قهوه
پنیر لبنه۸۵۰ گرم
شکر دانه ریز۱ لیوان
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
آرد‌۱ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت۲ قاشق غذاخوری
وانیل۵ گرم
تخم مرغ۳ عدد
قهوه نیم کوب۱٫۵ قاشق غذاخوری
مواد لازم لایه کراست
بیسکویت سبوس‌دار۱ بسته
بیسکویت پتی بور کاکائویی۱ بسته
کره۱۲۵ گرم
قهوه دانه ریز۱ قاشق غذاخوری
پودر قهوه۱ قاشق غذاخوری
آب جوش۳ قاشق غذاخوری
مواد لازم کرم گاناش
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
شکلات تیره۱۳۰ گرم
پودر کرم شانتی½ بسته

طرز تهیه چیز کیک قهوه

مرحله اول

‌برای تهیه چیز کیک قهوه خوشمزه در ابتدای کار کره را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود، سپس بیسکویت سبوس دار را به همراه بیسکویت پتی بور شکلاتی درون غذاساز می ریزیم.

مرحله دوم

حالا بیسکویت ها را به خوبی میکس می کنیم تا کاملا پودر شوند، سپس پودر قهوه را به همراه قهوه دانه ریز درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس آب جوش را به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه مخلوط قهوه را به همراه کره ذوب شده به غذاساز اضافه کرده و مجددا چند پالس می زنیم تا بیسکویت حالت خمیری شکل پیدا کند. حالا درون یک قالب کمربندی مربع را با کاغذ روغنی یا سلفون می پوشانیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد کراست را درون قالب ریخته، سپس با کف لیوان آنرا فشار می دهیم تا کاملا سفت و منجسم شود. حالا قالب را به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا لایه کراست به طور کامل سفت و فشرده شود.

مرحله پنجم

در این فاصله به سراغ درست کردن کرم پنیری می رویم، برای این منظور فر را روی حرارت ۱۵۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس پنیر لبنه را درون آبکش قرار داده تا آب اضافی اش خارج شود.

مرحله ششم

حالا پنیر لبنه را به همراه شکر درون یک کاسه نسبتا بزرگی می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا بافت پنیر باز شده، سپس کاملا نرم شود. در ادامه خامه را به کاسه می افزاییم.

مرحله هفتم

در این مرحله آرد را به همراه نشاسته ذرت، وانیل و قهوه نیم کوب شده به کاسه اضافه کرده و مجددا با دور تند همزن برقی به مدت ۲ دقیقه هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. حالا تخم مرغ ها را دانه دانه به کاسه می افزاییم.

مرحله هشتم

پس از اضافه کردن هر دانه تخم مرغ آنرا به مدت ۳۰ ثانیه به خوبی هم می زنیم تا تخم مرغ ها به صورت یکدست هم زده شوند. توصیه می شود بین کار کاسه را چند مرتبه دورگیری کنید تا بوی نامطبوع تخم مرغ از بین برود.

مرحله نهم

حالا قالب را از یخچال خارج کرده، سپس مایه کرم پنیری را درون قالب روی لایه کراست می ریزیم، سپس روی آنرا کاملا صاف کرده و طبقه وسط فر قرار می دهیم. در ادامه یک ظرف آب جوش طبقه زیرین فر قرار می دهیم.

مرحله دهم

در این مرحله اجازه می دهیم چیز کیک به مدت ۶۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان بدون خارج کردن قالب از فر درب فر را نیمه باز گذاشته و اجازه می دهیم چیز کیک به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بماند.

مرحله یازدهم

توجه داشته باشید پس از پایان پخت چیز کیک آنرا بلافاصله از فر خارج نکنید، به دلیل تغییر ناگهانی دما سطح چیز کیک ترک می خورد. در این فاصله به سراغ درست کردن کرم گاناش می رویم، برای این منظور شکلات را خرد می کنیم.

مرحله دوازدهم

حالا شکلات خرد شده را درون یک کاسه ریخته و کاسه را روی حرارت بخار کتری قرار می دهیم تا شکلات به روش بنماری ذوب شود. در ادامه خامه را درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به مدت ۴ تا ۵ دقیقه هم می زنیم.

مرحله سیزدهم

پس از گذشت این زمان شکلات آب شده را به همراه کرم شانتی به کاسه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم، سپس کرم را درون قیف ماسوره دار با سر ماسوره ساده ریخته و چیز کیک خنک شده را از فر خارج می کنیم.

مرحله چهاردهم

حالا کرم گاناش را به طرح دلخواه روی چیز کیک پایپ کرده، سپس قالب را به مدت ۱۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا کاملا خنک شود. پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج کرده و چیز کیک را از قالب جدا می کنیم.

مرحله پانزدهم

در ادامه چیز کیک را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس مقداری پودر کاکائو به عنوان تزیین روی چیز کیک الک می کنیم. در نهایت چیز کیک را به اندازه و فرم دلخواه برش زده و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش دسر
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 3 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.