طرز تهیه چای کرک

طرز تهیه چای کرک با شیر طرز تهیه چای کرک اماده چای کرک برای چی خوبه عوارض چای کرک پودر چای کرک طرز تهیه چای کرک عربی تلفظ صحیح چای کرک مواد چای کرک

چای کرک یکی از انواع نوشیدنی های گیاهی و پرطرفدار است که با شیر تهیه می شود و متعلق به کشورهای عربی می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چای کرک در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۳ نفر
آب۳ لیوان
شیر۱ لیوان
میخک۳ دانه
دانه هل۴ دانه
چای۱ قاشق سوپخوری
بادیان ستاره ای۱ دانه
چوب دارچین۱ تکه
زعفران دم کرده½ قاشق چایخوری
زنجبیل تازه۱ تکه
شکربه مقدار کافی

طرز تهیه چای کرک

مرحله اول

برای تهیه چای کرک خوشمزه در ابتدای کار آب آب را درون یک کتری مناسب می ریزیم، سپس آنرا روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید. زمانی که آب جوش آمد چای را به همراه شکر، میخک و هل درون کتری می ریزیم.

مرحله دوم

در ادامه بادیان ستاره ای را به همراه زعفران دم کرده، چوب دارچین و زنجبیل تازه به کتری اضافه می کنیم، سپس حرارت را ملایم کرده و اجازه می دهیم چای به مدت ۱۵ دقیقه بجوشد طعم و عطر ادویجات ترکیب شوند.

مرحله سوم

پس از گذشت این زمان، شیر را به کتری اضافه کرده و مجددا اجازه می دهیم به مدت ۵ دقیقه بجوشد. توجه داشته باشید وقتی شیر در حال جوشیدن است، امکان سر رفتن آن زیاد است، از آن غافل نشوید.

مرحله چهارم

پس از گذشت این زمان کتری را از روی حرارت بر می داریم. حالا چای را می توان همان موقع سریع استفاده کرد و یا از صافی رد کنیم تا کاملا یکدست شود، سپس درون فلاسک چای ریخته و سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش نوشیدنی
آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 7 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.