طرز تهیه کیک گلابی و بادام

طرز تهیه کیک گلابی و بادام , دستور پخت کیک گلابی با بادام

کیک گلابی و بادام یکی از انواع کیک های بین المللی و ساده است که با مواد و رسپی های مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک گلابی و بادام در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کیک گلابی و بادام
آرد۱۲۵ گرم
شکر دانه ریز۱۸۰ گرم
تخم مرغ۳ عدد
کره۱۵۰ گرم
پودر بادام۱۵۰ گرم
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
وانیل¼ قاشق چایخوری
گلابی۳ عدد بزرگ
پرک بادام۵۰ گرم

طرز تهیه کیک گلابی و بادام

مرحله اول

برای تهیه کیک گلابی و بادام خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره و خامه را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم با دمای محیط کاملا هماهنگ شوند. در ادامه فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود.

مرحله دوم

حالا درون و دیواره های قالب کمربندی را با مقداری روغن مایع چرب کرده و با کاغذ روغنی می پوشانیم. در ادامه کره به دمای محیط رسیده را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن برقی هم می زنیم.

مرحله سوم

پس از گذشت ۵ دقیقه زمانی که مخلوط کره کرم رنگ و سبک شد، تخم مرغ ها را یکی یکی به کاسه اضافه کرده و هر کدام را به مدت ۳۰ ثانیه هم می زنیم، سپس بین کار کاسه را دورگیری می کنیم تا تخم مرغ ها به صورت یکدست هم زده شوند.

مرحله چهارم

در ادامه وانیل را به همراه خامه به دمای محیط رسیده به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم تا مایه اولیه کیک کاملا یکدست شود. حالا آرد را به همراه بکینگ پودر درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مخلوط آرد را طی ۲ مرحله به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. در ادامه پودر بادام را به کاسه اضافه کرده به آرامی مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

حالا مایه کیک را درون قالب ریخته و روی آنرا با لیسک کاملا صاف می کنیم. در ادامه گلابی را شسته و به صورت دلخواه خرد کرده و به همراه پرک بادام روی مایه کیک می چینیم، سپس قالب را طبقه میانی فر قرار می دهیم تا کیک به مدت ۵۰ دقیقه بپزد.

مرحله هفتم

پس از گذشت ۴۰ دقیقه برای اطمینان از پخت کیک، یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود، کیک کاملا پخته است. در صورت نیاز گریل را روشن می کنیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم روی کیک کاملا طلایی و خوشرنگ شود، سپس قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک خنک شود. در نهایت کیک را از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان قرار داده، سپس مقداری پودر قند روی آن الک می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 12 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.