طرز تهیه مربای توت فرنگی

طرز تهیه مربای توت فرنگی خرد شده فیلم طرز تهیه مربای توت فرنگی طرز تهیه مربای توت فرنگی دونفره طرز تهیه مربای توت فرنگی با شیره انگور طرز تهیه مربای توت فرنگی با وانیل طرز تهیه مربای توت فرنگی در سرآشپز پاپیون طرز تهیه مربای توت فرنگی خوش رنگ میزان شکر برای مربای توت فرنگی

مربای توت فرنگی یکی از مرباهای خوشمزه و خوش عطر است که همانند دیگر مرباها به عنوان صبحانه سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای توت فرنگی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم مربای توت فرنگی
توت فرنگی۱ کیلوگرم
شکر۸۰۰ گرم
آب لیمو ترش۲ قاشق غذاخوری
وانیل (اختیاری)نوک قاشق چایخوری

طرز تهیه مربای توت فرنگی

مرحله اول

برای تهیه مربا توت فرنگی خوشمزه در ابتدای کار توت فرنگی ها را شسته و روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا کاملا خشک شوند. در ادامه توت فرنگی ها را به ابعاد دلخواه برش زده و مقداری از آنرا درون قابلمه می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مقداری شکر روی توت فرنگی ها ریخته و به همین ترتیب توت فرنگی و شکر را به صورت لایه ای درون قابلمه می ریزیم. در ادامه درب قابلمه را بسته و اجازه می دهیم توت فرنگی ها به مدت ۱۲ ساعت درون یخچال استراحت کنند تا آب بیندازند.

مرحله سوم

پس از گذشت این زمان قابلمه را از یخچال خارج کرده و روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم با درب باز بجوشد تا به قوام مناسب برسد. در ادامه در طی پخت کف روی مربا را با قاشق جمع کرده و دور می ریزیم.

مرحله چهارم

جمع کردن کف روی مربا باعث می شود در نهایت مربا شفافی داشته باشیم. حالا اطراف قابلمه را با برس آغشته به آب لیمو ترش مرتب تمیز می کنیم تا شربت شکرک نزند و پس از گذشت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه توت فرنگی ها را از قابلمه خارج می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه توت فرنگی ها را درون یک کاسه ترجیحا استیل می ریزیم، سپس کاسه را درون ظرف حاوی آب و یخ قرار می دهیم تا توت فرنگی ها شفاف بمانند. حالا اجازه می دهیم شهد مربا بجوشد تا به قوام مطلوب برسد.

مرحله ششم

برای تست قوام شهد مربا، ۱ قاشق از آنرا درون یک نعلبکی ریخته و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا خنک شود. پس از گذشت این زمان شهد را بین دو انگشت تست کرده در صورتی که کش دار بود، غلظت آن مناسب است.

مرحله هفتم

حالا در صورت تمایل وانیل را به قابلمه اضافه کرده و بلافاصله قابلمه را از روی حرارت بر می داریم. توجه داشته باشید زیاد جوشیدن شهد باعث شکرک زدن مربا می شود و همچنین به قوام نرسیدن شهد باعث کپک زدن آن می شود.

مرحله هشتم

در نهایت توت فرنگی ها را به قابلمه بر می گردانیم، سپس به آرامی مخلوط می کنیم. حالا اجازه می دهیم مربا در دمای محیط کاملا خنک شود، سپس درون ظرف مورد نظرمان ریخته و درون یخچال نگهداری می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 16 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.