طرز تهیه خوراک مرغ خامه ای

طرز تهیه خوراک مرغ خامه ای طرز تهیه مرغ با خامه و ماست طرز تهیه مرغ با خامه ترش مرغ خامه ای با برنج مرغ خامه ای هندی

خوراک مرغ خامه ای یکی از انواع غذاهای خوشمزه و بین المللی است که با مواد و رسپی های مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک مرغ خامه ای در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۶۰۰ گرم
قارچ۴۰۰ گرم
کره۱۰۰ گرم
آرد۲۰ گرم
آب مرغ۲ پیمانه
خامه صبحانه۱ پیمانه
سیر۴ حبه
پیاز۱ عدد
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
سس خردل۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه خوراک مرغ خامه ای

مرحله اول

برای تهیه خوراک مرغ خامه ای خوشمزه در ابتدای کار سیر و پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و درون یک تابه مناسب می ریزیم، سپس روغن زیتون را به تابه اضافه کرده و تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا سیر و پیاز را تفت می دهیم تا سبک و کمی طلایی شوند، سپس سینه مرغ را به صورت نواری نازک برش زده و به تابه اضافه می کنیم. در ادامه سینه مرغ را به خوبی تفت می دهیم تا تغییر رنگ داده و سرخ شوند.

مرحله سوم

حالا قارچ را به صورت ورقه ای اسلایس کرده و زمانی که گوشت مرغ سفید شد به تابه اضافه می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم قارچ کاملا سرخ شده و آب میانی بافتی اش تبخیر شود، سپس یک قابلمه روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله کره را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم کره ذوب شود، سپس آرد را به کره اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی آرد از بین برود. در ادامه آب مرغ را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

زمانی که گلوله های آرد باز شد، خامه و سس خردل را به قابلمه اضافه می کنیم و بلافاصله قابلمه را از روی حرارت برداشته و به خوبی هم می زنیم تا سس کاملا ترکیب و یکدست شود. در ادامه سس را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه مقداری نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم، سپس اجازه می دهیم سینه مرغ درون سس بماند تا کاملا پخته و سس غلیظ شود. زمانی که گوشت مرغ کاملا پخته شد، تابه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله هفتم

حالا خوراک مرغ خامه ای را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به دلخواه مقداری جعفری خرد شده به عنوان تزیین روی آن می ریزیم. در نهایت خوراک مرغ خامه ای را به همراه پوره سیب زمینی سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 21 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.