طرز تهیه خوراک مرغ

طرز تهیه خوراک مرغ ساده طرز تهیه خوراک مرغ با سیب زمینی سرخ شده طرز تهیه خوراک مرغ مجلسی طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ طرز تهیه خوراک مرغ ساندویچی طرز تهیه خوراک مرغ با سبزیجات ساده فیلم طرز تهیه خوراک مرغ مجلسی طرز تهیه خوراک مرغ دونفره

خوراک مرغ از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با مواد بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک مرغ در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۵۰۰ گرم
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
سرکه۱ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای رنگی۲ عدد
پیاز کوچک۱ عدد
سیر۳ حبه
خامه صبحانه۱۵۰ گرم
شیر⅓ پیمانه
روغن یا کره۱ قاشق غذاخوری
فلفل قرمز½ قاشق چایخوری
ادویه کاری½ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه خوراک مرغ

مرحله اول

برای تهیه خوراک مرغ خوشمزه ابتدای کار سینه مرغ را به صورت مکعبی یکسان خرد می کنیم، سپس درون یک ظرف مناسب قرار می دهیم. در ادامه روغن زیتون، سرکه، نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و ادویه کاری را به سینه مرغ اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا سینه مرغ را با دست خوب ماساژ می دهیم تا ادویه ها با سینه مرغ ترکیب شوند، سپس روی ظرف را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون یخچال قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم سینه مرغ استراحت کند.

مرحله سوم

در این مرحله فر را روی حرارت ۱۹۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه فلفل دلمه ای های رنگی را می شوییم، سپس دانه های آن را خارج می کنیم و به صورت نواری پهن خرد می کنیم.

مرحله چهارم

حالا پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت خلالی درشت خرد می کنیم. در ادامه گوجه فرنگی را می شوییم، سپس گوجه فرنگی را به ۲ قسمت تقسیم می کنیم و هر قسمت را به ۳ قسمت یکسان برش می زنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله سبزیجات خرد شده را روی سینی فر به صورت پخش می ریزیم، سپس مقداری روغن زیتون، نمک و فلفل سیاه روی سبزیجات ریخته و آن ها را خوب ماساژ می دهیم تا سبزیجات به ادویه و روغن زیتون آغشته شوند.

مرحله ششم

حالا سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته و نرم شوند. پس از گذشت این زمان سبزیجات را از فر خارج می کنیم، سپس درون غذاساز یا بلندر می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله خامه صبحانه را به همراه شیر درون بلندر یا غذا ساز می ریزیم، سپس مواد را با هم مخلوط یا میکس می کنیم تا پوره شود. در ادامه پوره سبزیجات را از صافی رد می کنیم تا کاملا صاف و یکدست شود.

مرحله هشتم

حالا سینه مرغ مزه دار شده را از یخچال خارج می کنیم، سپس مقداری کره یا روغن مایع درون یک تابه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم روغن کاملا داغ یا کره ذوب شود. در ادامه سینه مرغ را درون تابه می ریزیم.

مرحله نهم

در این مرحله سینه های مرغ را تفت می دهیم تا گوشت مرغ تغییر رنگ بدهد، سپس پوره سبزیجات را روی سینه های مرغ می ریزیم. در ادامه حرارت را زیاد کرده و مخلوط می کنیم زمانی که سس جوش آمد، حرارت را ملایم می کنیم.

مرحله دهم

در نهایت درب تابه را می بندیم و اجازه می دهیم خوراک مرغ به مدت ۳۰ دقیقه کاملا بپزد. در ادامه زمانی که خوراک مرغ غلیظ شد از روی حرارت بر می داریم، سپس به سلیقه خود همراه با برنج یا نان سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 3 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.