طرز تهیه خوراک مرغ و نخود فرنگی

طرز تهیه خوراک مرغ با ذرت و نخود فرنگی خوراک مرغ و نخود فرنگی مهرشین خوراک مرغ و قارچ و نخود فرنگی طرز تهیه خوراک نخود فرنگی مجلسی

خوراک مرغ و نخود فرنگی یکی از انواع خوراک های خوشمزه و ساده است که با رسپی های مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک مرغ و نخود فرنگی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
فیله مرغ۳۰۰ گرم
سیر۳ حبه
نخود فرنگی½ پیمانه
جعفری½ پیمانه
کره۳۰ گرم
فلفل سبز (اختیاری)۱ عدد
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
زردچوبه۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه½ قاشق چایخوری
نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه خوراک مرغ و نخود فرنگی

مرحله اول

برای تهیه خوراک مرغ و نخود فرنگی خوشمزه در ابتدای کار نخود فرنگی را شسته و درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا نخود فرنگی کاملا پخته و نرم شود.

مرحله دوم

زمانی که نخود فرنگی پخته شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و نخود فرنگی را درون آبکش می ریزیم. در ادامه فیله مرغ را به صورت مکعبی ریز خرد می کنیم، سپس سیر را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کره را به آن اضافه کرده، سپس اجازه می دهیم کره ذوب شود. در ادامه سیر رنده شده را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا عطر سیر آزاد شود.

مرحله چهارم

حالا سینه های مرغ را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا سینه های مرغ تغییر رنگ بدهد. زمانی که سینه های مرغ سفید شدند، نمک را به همراه فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه زعفران دم کرده را به تابه اضافه می کنیم، سپس در صورت تمایل فلفل سبز را به صورت حلقه ای برش زده و به تابه اضافه می کنیم. حالا درب تابه را بسته و اجازه می دهیم سینه های مرغ کاملا پخته شوند.

مرحله ششم

در این مرحله جعفری را شسته و ساطوری می کنیم، سپس زمانی که سینه های مرغ کاملا مغز پخت شدند، نخود فرنگی پخته شده را به همراه جعفری ساطوری به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم به مدت ۵ دقیقه دیگر بپزد.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم و خوراک مرغ را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در نهایت خوراک مرغ و نخود فرنگی را به دلخواه با پلو زعفرانی یا نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 16 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.