طرز تهیه چای ماسالا

طرز تهیه چای ماسالا فوری طرز تهیه چای ماسالا با شیر در خانه طرز تهیه چای ماسالا با آب جوش طرز تهیه چای ماسالا نی نی سایت طرز تهیه چای ماسالا در کافی شاپ طرز تهیه چای ماسالا برای لاغری طرز تهیه چای ماسالا بدون شیر فیلم طرز تهیه چای ماسالا

چای ماسالا یکی از انواع نوشیدنی های بین المللی و بسیار مفید است که با ادویه های دارای طبع گرم درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چای ماسالا در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم چای ماسالا
شیر۲۰۰ میلی لیتر
میخک۳ عدد
هل سبز۳ عدد
پودر رازیانه½ قاشق چایخوری
چوب دارچین۱ تکه
زنجبیل تازه۱ تکه
شکر (اختیاری)۱ قاشق چایخوری
آب۱۰۰ میلی لیتر
چای کیسه‌ای۱ عدد

طرز تهیه چای ماسالا

مرحله اول

برای تهیه چای ماسالا به روش خانگی در ابتدای کار میخک و هل را با هاون می کوبیم تا آسیاب شوند، سپس به همراه پودر رازیانه، چوب دارچین و زنجبیل تازه درون یک شیر جوش یا قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا آب را به قابلمه اضافه کرده و آنرا روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا جوش بیاید. زمانی که آب جوش آمد حرارت را ملایم می کنیم و اجازه می دهیم عطر ادویه ها آزاد شود، سپس شیر را به آن می افزاییم.

مرحله سوم

در این مرحله اجازه می دهیم مخلوط شیر بجوشد تا حجم آن نصف شود. زمانی که حجم مخلوط شیر نسبت به مقدار اولیه نصف شد، چای کیسه ای را درون قابلمه انداخته و اجازه می دهیم چای دم بکشد.

مرحله چهارم

پس از گذشت ۱ دقیقه قابلمه را از روی حرارت برداشته و چای را از صافی رد می کنیم تا کاملا یکدست شود. در ادامه چای ماسالا را درون فنجان های مورد نظرمان ریخته و به همراه شکر سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش نوشیدنی
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 20 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.