طرز تهیه حلوای بحرینی

طرز تهیه حلوای بحرینی طرز تهیه مسقطی کشدار

حلوای بحرینی یکی از انواع حلواهای خوشمزه و عربی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای بحرینی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم حلوای بحرینی
شکر۱ پیمانه
نشاسته۱ پیمانه
آب۲ پیمانه
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
پودر هل½ قاشق مرباخوری
کره۲ قاشق غذاخوری
گلاب۳ قاشق غذاخوری
گردو، پسته و باداماز هر کدام ½ پیمانه

طرز تهیه حلوای بحرینی

مرحله اول

برای تهیه حلوا بحرینی خوشمزه در ابتدای کار نشاسته ذرت را به همراه آب درون یک کاسه مناسب ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم. حالا شکر را درون یک تابه نچسب می ریزیم و تابه را روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا بدون هم زدن اجازه می دهیم شکر ذوب شود. پس از گذشت ۵ دقیقه زمانی که شکر در حال ذوب شدن بود، آنرا با قاشق چوبی به آرامی هم می زنیم تا شکر کاملا ذوب و کاراملی شود. مراقب باشد شکر نسوزد چون طعم حلوا تلخ می شود.

مرحله سوم

پس از گذشت ۲۰ دقیقه زمانی که شکر کاملا کاراملی شد، کره را به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا کره کاملا ذوب شود، سپس نشاسته را از صافی رد می کنیم تا کاملا یکدست شود و طی ۵ مرحله به تابه می افزاییم.

مرحله چهارم

حالا حلوا را به صورت مداوم و با سرعت العمل بالا هم می زنیم تا وسط تابه جمع شود، سپس زعفران دم کرده را به همراه پودر هل و گلاب به تابه اضافه کرده و بدون وقفه مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله مغز گردو، پسته و بادام را خرد کرده، سپس به تابه اضافه می کنیم و پس از مخلوط کردن تابه را از روی حرارت بر می داریم. در صورت تمایل برای شکیل تر شدن ظاهر حلوا می توانید از رنگ خوراکی قرمز استفاده کنید.

مرحله ششم

در ادامه حلوا را به صورت داغ درون ظرف مورد نظرمان ریخته و روی آنرا صاف می کنیم. در نهایت روی حلوا به دلخواه مقداری خلال بادام و خلال پسته می ریزیم، سپس به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : جمعه 31 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.