طرز تهیه حلوای عربی

طرز تهیه حلوای عربی کشدار طرز تهیه حلوای عربی بدون شیر خشک طرز تهیه حلوای عربی مجلسی طرز تهیه حلوای عربی با شیر خشک و نشاسته حلوای عربی مخصوص حلوا عربی کشدار حلوای عربی عمانی طرز تهیه حلوا عربی با نشاسته

حلوای عربی یکی از انواع حلواهای خوشمزه کشور عربی است که معمولا به همراه چای سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای عربی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم حلوای عربی
شکر۲ لیوان
آب۱ لیوان
گلاب¼ لیوان
پودر هل۱ قاشق چایخوری
شیر خشک½ لیوان
روغن مایع½ لیوان
روغن جامد یا کره½ لیوان
نشاسته ذرت½ لیوان
آرد شیرینی پزی۱٫۵ لیوان
زعفران دم کردهبه مقدار کافی

طرز تهیه حلوای عربی

مرحله اول

برای تهیه حلوای عربی خوشمزه در ابتدای کار شکر و آب را به همراه پودر هل، گلاب و زعفران دم کرده درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و اجازه می دهیم شربت بجوشد.

مرحله دوم

توجه داشته باشید نیازی نیست شربت به قوام برسد. در ادامه روغن مایع را به همراه روغن جامد درون یک تابه مناسب می ریزیم و تابه را روی حرارت ملایم قرار داده، سپس اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود.

مرحله سوم

حالا آرد قنادی را به همراه نشاسته ذرت و شیر خشک درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس به تدریج به تابه اضافه کرده و حرارت را رو به متوسط قرار می دهیم. در ادامه آرد را به خوبی تفت می دهیم.

مرحله چهارم

زمانی که آرد درون تابه به رنگ قهوه ای در آمد شربت داغ را کم کم به تابه اضافه کرده و به صورت مداوم هم می زنیم تا شربت جذب حلوا شود. در ادامه حلوا را به صورت پیوسته روی حرارت هم می زنیم تا به غلظت مناسب برسد.

مرحله پنجم

پس از اینکه حلوا درون تابه جمع شد و بافت خمیری پیدا کرد، تابه را از روی حرارت برداشته و حلوا را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در نهایت حلوا را به دلخواه با کنجد یا پرک بادام خرد شده تزیین می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 28 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.