طرز تهیه خورش لوبیا سفید

طرز تهیه خورش لوبیا سفید با مرغ طرز تهیه خورش لوبیا سفید بدون گوشت طرز تهیه خورش قیمه با لوبیا طرز تهیه خورش لوبیا سفید کاشان طرز تهیه خورش لوبیا سفید ترکیه طرز تهیه خورش لوبیا سبز خورش لوبیا سفید عربی خورش لوبیا سفید بناب

خورش لوبیا سفید یکی از انواع خورش های خوشمزه و قدیمی ایرانی است که اصالت آن به استان آذربایجان تعلق دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش لوبیا سفید در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسفندی۴۰۰ گرم
لوبیا سفید۱ پیمانه
پیاز۱ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد
فلفل دلمه ای½ فلفل دلمه ای
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
لیمو عمانی۲ عدد
فلفل قرمز، زردچوبه و پاپریکابه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاه و پودر سیربه مقدار کافی

طرز تهیه خورش لوبیا سفید

مرحله اول

برای تهیه خورش لوبیا سفید خوشمزه در ابتدای کار لوبیا سفید را شسته و درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم، سپس اجازه می دهیم لوبیا به مدت ۶ ساعت درون آب بماند. پس از گذشت این زمان پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله دوم

حالا یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روی روغن مایع به آن می افزاییم. در ادامه پیاز را به قابلمه اضافه کرده و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود، سپس مقداری زردچوبه به قابلمه می افزاییم.

مرحله سوم

در ادامه مقداری پودر سیر، پاپریکا و فلفل قرمز به قابلمه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین برود. حالا گوشت را به صورت مکعبی خرد می کنیم و به قابلمه اضافه کرده، سپس تفت می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله گوجه فرنگی را شسته و پس از جدا کردن پوست آن به صورت ریز رنده می کنیم تا پوره شود. زمانی که گوشت به خوبی سرخ شد، پوره گوجه فرنگی را به همراه رب گوجه فرنگی به قابلمه اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله پنجم

در ادامه فلفل دلمه ای را به صورت نگینی ریز خرد کرده و زمانی که پوره گوجه فرنگی کاملا سرخ شد، به قابلمه اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی فلفل دلمه ای گرفته شده و نرم شود.

مرحله ششم

حالا لوبیا سفید را درون آبکش ریخته تا آب اضافی اش خارج شود، سپس به همراه ۳ پیمانه آب به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه درب قابلمه را بسته و اجازه می دهیم خورش به مدت ۲ تا ۳ ساعت روی حرارت بماند تا کاملا پخته و جا بیفتد.

مرحله هفتم

۳۰ دقیقه آخر پخت، لیمو عمانی را شسته و به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به قابلمه اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم خورش جا بیفتد. پس از گذشت این زمان خورش را درون ظرف دلخواهمان ریخته و به همراه پلو سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 27 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.