طرز تهیه حلوا شیر

طرز تهیه حلوا شیر با زعفران طرز تهیه حلوا شیر مجلسی طرز تهیه حلوا شیر کشدار طرز تهیه حلوا شیر بدون زعفران فیلم طرز تهیه حلوای شیر طرز تهیه حلوا با شیر و شیره طرز تهیه حلوای شیر با آرد گندم

حلوا شیر یکی از انواع حلواهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوا شیر در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم حلوا شیر
آرد۱ لیوان
شیر۲ لیوان
شکر۱٫۵ لیوان
روغن مایع½ لیوان
کره۵۰ گرم
زعفران دم کرده۴ قاشق غذاخوری
گلاب½ لیوان
پودر هل½ قاشق چایخوری

طرز تهیه حلوا شیر

مرحله اول

برای تهیه حلوا شیر خوشمزه در ابتدای کار شیر را به همراه شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. حالا شیر را مخلوط کرده تا ذرات شکر به طور کامل حل شوند.

مرحله دوم

زمانی که شکر حل شد، زعفران دم کرده را به همراه گلاب و پودر هل به قابلمه افزوده، سپس مخلوط می کنیم. توجه کنید شیر جوش نیاید در حد گرم شدن کافی است، شیر جوشیده باعث سفت شدن بافت حلوا می شود.

مرحله سوم

حالا قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم کمی از دمای شهد کاسته شده و ولرم شود. در ادامه آرد را درون الک ریخته و درون یک تابه مناسب الک می کنیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در ادامه آرد را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بدون تغییر رنگ دادن تفت می دهیم تا بوی خامی آن از بین برود. پس از گذشت این زمان آرد را مجددا درون الک ریخته و درون همان تابه الک می کنیم، سپس کره را به تابه می افزاییم.

مرحله پنجم

حالا کره را با آرد تفت می دهیم تا ذوب شود، سپس روغن مایع را کنترل شده به تابه می افزاییم تا آرد کمی رقیق شود. در ادامه شهد ولرم را طی ۳ مرحله به تابه می افزاییم و به صورت مداوم مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

زمانی که شهد به خورد حلوا رفت و حلوا به راحتی از تابه جدا شد هم زدن را متوقف می کنیم. در نهایت حلوا را به صورت گهواره وسط تابه جمع کرده و آنرا درون ظرف مورد نظرمان ریخته، سپس به دلخواه تزیین می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 12 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.