طرز تهیه حلوای نارگیل

طرز تهیه حلوای نارگیل طرز تهیه حلوای قدیمی طرز تهیه حلوای سالم حلوای نارگیل با شیر

حلوای نارگیل یکی از حلواهای خوشمزه ایرانی است که برای پذیرایی از مهمان بسیار مناسب است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای نارگیل در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم حلوای نارگیل
آرد سفید۱ لیوان
شیر خشک۱ لیوان
کره۱۵۰ گرم
پودر نارگیل۱ لیوان
روغن مایع½ لیوان
مواد لازم برای شهد
گلاب۳ لیوان
شکر۲ لیوان
پودر هلبه مقدار کافی
زعفران دم کردهبه مقدار کافی

طرز تهیه حلوای نارگیل

مرحله اول

برای تهیه حلوای نارگیل خوشمزه در ابتدای کار شهد حلوا را آماده می کنیم، برای این منظور شکر را به همراه گلاب درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا ذرات شکر کاملا حل شود.

مرحله دوم

زمانی که شکر حل شد، زعفران دم کرده را به همراه پودر هل به قابلمه اضافه می کنیم و پس از جوش آمدن بلافاصله قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم تا شهد کاملا خنک شود. در ادامه به سراغ درست کردن حلوا می رویم.

مرحله سوم

آرد سفید را به همراه شیر خشک درون الک ریخته، سپس درون تابه الک می کنیم. حالا مخلوط کره و روغن مایع را به تابه اضافه کرده، سپس هم می زنیم و تابه را روی حرارت ملایم قرار داده و تفت می دهیم.

مرحله چهارم

زمانی که بوی خامی آرد از بین رفت و رنگ آن قهوه ای شد، پودر نارگیل را به تابه اضافه کرده، سپس به مدت ۵ تا ۶ دقیقه تفت می دهیم. پس از گذشت این زمان شهد را به تابه می افزاییم و به صورت مداوم مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه به هم زدن ادامه می دهیم تا شهد به خورد حلوا برود، سپس بلافاصله تابه را از روی حرارت بر می داریم و بدون وقفه مخلوط می کنیم تا حلوا درون تابه جمع شود. حالا حلوا را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم.

مرحله ششم

در نهایت مقداری از حلوا را درون قیف ماسوره ای با سر ماسوره دلخواه می ریزیم، سپس روی حلوا پایپ می کنیم. در ادامه حلوا را با پودر پسته و پرک بادام تزیین کرده و به همراه چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 11 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.