طرز تهیه خورش مرغ هندی

طرز تهیه مرغ هندی با ماست طرز تهیه خورش مرغ کاری طرز تهیه خورش کاری هندی با گوشت طرز تهیه مرغ هندی با خامه طرز تهیه خورش کاری با مرغ و ماست طرز تهیه خورش کاری با مرغ و خامه خورش هندی ساده طرز تهیه خورش کاری هندی

خورش مرغ هندی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و محبوب کشور هند است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش مرغ هندی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۱ کیلوگرم
پیاز۱ عدد
گوجه فرنگی۱ عدد
جعفری۲ قاشق غذاخوری
زردچوبه۱ قاشق چایخوری
ادویه هندی۲ قاشق غذاخوری
نمکبه مقدار کافی
مواد لازم سس
ماست۲ لیوان
پیاز۳ عدد
سیر۳ حبه
گشنیز۱ قاشق غذاخوری
آب۱ فنجان

طرز تهیه خورش مرغ هندی

مرحله اول

برای تهیه خورش مرغ هندی خوشمزه در ابتدای کار سینه مرغ را به صورت مکعبی یکسان خرد می کنیم، سپس پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به همراه مقداری روغن مایع درون یک تابه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا تابه را روی حرارت متوسط قرار داده و تفت می دهیم تا پیاز سرخ و طلایی شود. در ادامه تکه های مرغ خرد شده را به تابه افزوده و به مدت ۳ دقیقه تفت می دهیم، سپس به سراغ درست کردن سس خورش می رویم.

مرحله سوم

برای این منظور گشنیز را شسته و به همراه سیر، ماست، آب و پیاز درون غذاساز می ریزیم، سپس به خوبی میکس می کنیم تا مواد سس کاملا یکدست و پوره شوند. پس از گذشت ۳ دقیقه سس را به تابه می افزاییم.

مرحله چهارم

حالا تکه های سینه مرغ را با سس مخلوط کرده، سپس درب تابه را می بندیم و اجازه می دهیم تکه های مرغ به مدت ۳۰ دقیقه بجوشند تا کاملا پخته شوند. در ادامه گوجه فرنگی و جعفری را شسته و هردو به صورت ریز خرد می کنیم.

مرحله پنجم

پس از گذشت ۳۰ دقیقه گوجه فرنگی را به همراه جعفری به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم به مدت ۵ دقیقه بجوشد تا عطر جعفری درون خورش پخش شود. پس از گذشت این زمان زردچوبه، ادویه هندی و مقداری نمک به تابه می افزاییم.

مرحله ششم

در ادامه مجددا اجازه می دهیم خورش به مدت ۵ دقیقه دیگر بجوشد تا ادویه ها به خوردخورش بروند. پس از گذشت این زمان تابه را از روی حرارت بر می داریم، سپس خورش را درون ظرف مورد نظرمان ریخته و به همراه پلو سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 6 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.