طرز تهیه پاستا مرغ و بیکن

طرز تهیه پاستا مرغ و بیکن , دستور پخت پاستا مرغ و بیکن

پاستا مرغ و بیکن یکی از انواع غذاهای خوشمزه و محبوب کشور ایتالیا است که طرفدارهای زیادی در سراسر جهان دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاستا مرغ و بیکن در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
فیله مرغ۴۰۰ گرم
بیکن۴ ورق
پاستا۳۵۰ گرم
خامه صبحانه۲ قاشق غذاخوری
پنیر گودا یا موزارلا۱۰۰ گرم
شیر۱ پیمانه
سیر۱ حبه
ریحان۱۰۰ گرم
کرهبه مقدار کافی
پوست لیمو ترش تازهبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و اورگانوبه مقدار کافی

طرز تهیه پاستا مرغ و بیکن

مرحله اول

برای تهیه پاستا مرغ و بیکن خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل تمام مواد یخچالی را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آنها با دمای محیط هماهنگ شود. در ادامه فیله های مرغ را به صورت مکعبی خرد می کنیم.

مرحله دوم

حالا بیکن را به صورت مربعی خرد کرده و کنار می گذاریم. در ادامه سیر را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس ریحان را می شوییم و به صورت درشت که نمای زیباتر به غذا بدهد خرد کرده و کنار می گذاریم.

مرحله سوم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع به آن اضافه کرده، سپس اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه فیله های مرغ را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم فیله های مرغ کاملا سرخ و پخته شوند، سپس مقداری نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم. در ادامه پوست لیمو ترش را به همراه سیر رنده شده به تابه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مجددا تفت می دهیم تا عطر سیر و پوست لیمو ترش به خورد فیله های مرغ بروند. زمانی که فیله های مرغ کاملا پخته شدند، مواد درون تابه را درون یک ظرف ریخته و مقداری کره به تابه می افزاییم.

مرحله ششم

حالا بیکن های خرد شده را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا بیکن ها سرخ شوند. زمانی که بیکن ها سرخ شدند، فیله های مرغ را به تابه بر می گردانیم و به مدت ۳ دقیقه تفت می دهیم تا مزه ها با هم ترکیب شوند.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان شیر و خامه به دمای محیط رسیده را به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در ادامه اورگانو را به همراه پنیر گودا به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم، سپس اجازه می دهیم سس درون تابه غلیظ شود.

مرحله هشتم

در این فاصله یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب کرده و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به نقطه جوش برسد. حالا مقداری نمک به قابلمه اضافه کرده و زمانی که آب جوش آمد پاستا را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله نهم

در ادامه اجازه می دهیم پاستا به مدت ۸ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخته و نرم شود. پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت برداشته و پاستا را آبکشی می کنیم تا آب اضافی شان خارج شده، سپس به تابه می افزاییم.

مرحله دهم

حالا ۲ قاشق غذاخوری از آب پاستا به همراه ریحان خرد شده و مقداری نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه کرده، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. پس از گذشت ۵ دقیقه تابه را از روی حرارت بر می داریم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 5 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.