طرز تهیه زیتون پرورده

طرز تهیه زیتون پرورده رودبار طرز تهیه زیتون پرورده گیلانی طرز تهیه زیتون پرورده شمالی طرز تهیه زیتون پرورده فوری طرز تهیه زیتون پرورده رستورانی طرز تهیه زیتون پرورده چرخ کرده طرز تهیه زیتون پرورده با سرکه طرز تهیه زیتون پرورده ساناز مینایی

زیتون پرورده یکی از انواع چاشنی های خوشمزه و اصیل ایرانی است که اصالت آن به شمال کشورمان تعلق دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه زیتون پرورده در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم زیتون پرورده
زیتون بدون هسته۵۰۰ گرم
مغز گردو½ لیوان
رب انار۳ قاشق غذاخوری
روغن زیتون½ فنجان
سیر۳ حبه
مخلوط نعناع و ریحان۱ قاشق غذاخوری
نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه طرز تهیه زیتون پرورده

مرحله اول

برای تهیه زیتون پرورده به روش خانگی در ابتدای کار زیتون های بدون هسته را درون ظرف طرف مناسب میی ریزیم. در ادامه مغز گردو را درون غذاساز ریخته و به خوبی میکس می کنیم تا مغز گردو پودر شود.

مرحله دوم

حالا پودر گردو را به همراه روغن زیتون و رب انار به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در ادامه سیر را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده و به کاسه اضافه می کنیم، سپس مجددا هم می زنیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله سوم

در ادامه مخلوط نعناع و ریحان را به کاسه اضافه کرده و به مدت ۲ دقیقه هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در صورتی که از رب انار ترش استفاده می کنید می تواند مقداری شکر به کاسه بیفزایید.

مرحله چهارم

حالا مقداری نمک به کاسه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم، سپس زیتون پرورده را درون یک ظرف درب دار ریخته و اجازه می دهیم به مدت ۷ ساعت درون یخچال استراحت کند تا مزه ها ترکیب شوند. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 9 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.