طرز تهیه کیک دبل چاکلت

طرز تهیه کیک دبل چاکلت خیس طرز تهیه کیک دبل چاکلت بدون فر کیک کوئیک میکس دبل چاکلت کیک دبل چاکلت چیست کیک دبل چاکلت تلخ کیک دبل چاکلت معصومه رسولی کیک دبل چاکلت به انگلیسی

کیک دبل چاکلت یکی از انواع کیک های ساده و بین المللی است که با مواد و رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک دبل چاکلت در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کیک دبل چاکلت
تخم مرغ۳ عدد
آرد۱ پیمانه
شکر½ پیمانه
وانیل¼ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
شیر½ پیمانه
کره۱۰۰ گرم
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
شکلات تخته ای۷۰ گرم

طرز تهیه کیک دبل چاکلت

مرحله اول

برای تهیه کیک دبل چاکلت خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده تا دمای آن با دمای محیط کاملا هماهنگ شود. در ادامه فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود.

مرحله دوم

حالا کره نرم را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۲ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط کره خامه ای شود. در ادامه تخم مرغ ها را دانه دانه به کاسه می افزاییم.

مرحله سوم

پس از اضافه کردن هر دانه تخم مرغ آنرا به مدت ۳ دقیقه هم می زنیم، سپس بین کار کاسه را چندین مرتبه دورگیری می کنیم تا تخم مرغ ها به صورت یکدست هم زده شوند و بوی نا مطبوع آنها کاملا از بین برود.

مرحله چهارم

حالا شکلات تخته ای را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود، سپس به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه شیر را به کاسه اضافه کرده و به مدت ۳۰ ثانیه با همزن برقی هم می زنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله آرد را به همراه بیکینگ پودر و پودر کاکائو درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود.

مرحله ششم

حالا درون قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب کرده و آرد پاشی می کنیم، سپس قالب را بر می گردانیم تا آرد اضافی از قالب ریخته شود. در ادامه مایه کیک را درون قالب ریخته و قاب را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم.

مرحله هفتم

در این مرحله قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم.

مرحله هشتم

در صورتی که مایه کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبیده بود، کیک کاملا پخته است. در ادامه قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود و از قالب جدا کرده، سپس به دلخواه تزیین می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 28 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.